Friday, November 27, 2009

Bugun bayram erken kalkin cocuklar....

Kucukken bayramlari seviyordum. Gunler oncesinden ne giyerim diye dusunuyordum, arada bir yeni ayakkabi filan alinmis oluyordu. Ozellikle cepli kiyafetler giyinmeye extra dikkat ediyordum, harclik veren insanlara kolayliktir bu da. Mesela genis cepli bi hirka iyidir, hemen oraya parayi koyuverirler. Sonra toplanan o paralari saymak, ne alsam acaba diye gunlerce gunlerce dusunmek.. Ben bu kadar ugrasiyordum ama bizim bayramlar hep kisa suruyordu. Yani 4 gun bence super uzun bir zaman bayram icin cunku biz yarim gunde bitiriyorduk isimizi. Anane-dede, babanne, amca, Ados ve 1-2 komsu hop dedi bitti iste. Yani bayramlara karsi bir gicikligim olmadi hic, gelmiycem gitmiycem ayaklarina da yatmadim hic. Daha cok gezilecek insanlar olsa diye bile istedim. Ama geleneksel bir aile olmadigimiz icin de hic bir zaman dibine kadar yasamadim o bayram gunlerini. Teenagerlik donemini gectikten sonra da zaten artik bayramlara karsi ilgim azaldi, kimse harclik vermemeye basladi (en onemli etken de bu aslinda), babanne gitti, anane gitti.. Sonra bir gun ben kus oldum yuvadan uctum gittim. Yil 2005 NY'dayim. Bayram oldugunu bile neredeyse unutmusum. Umursamiyorum da zaten artik. Sabahin erken saatleri, araba kullaniyorum. Bir anda "Bugunnnn bayrammmmm erken kalkin cocuklar.. "diye mirildanmaya basliyorum-tamamiyle icten geliyor ama Bugun bayrammmm kisminda kaliyorum cunku dudaklarim buzusuyor, kaslarim pir pir oynuyor alnima yapismis ve ben hungur hungur agliyorum. Allah kahretsin diyorum bugun bayram ve ben dunyanin bir ucunda yalnizim, bayram filan kutlayamiyorum. Ne onemli degil mi?!?! O gun onemliydi. Eve dondugumde bir sure daha agliyorum agliyorum. Birikmisti herhalde canim deyip sakinlestiriyorum kendimi. Guli'yi ariyorum, o da gecen gun bezelye-pilav yiyince aglamis veya kotu olmus her neyse. Normaldir diyor. Normale donuyorum zaten ama o gun bugun neredeysem her bayramda ben bu sarkiyi yine dinleyip yine damla damla uzuluyorum. Sonra da "oooff Duygu yaaaa manyaksin" diye gulmeye baslayip lay lay sarkimi soyluyorum, Baris Manco'yu ozluyorum
Merak edenlere... Tinus'un dogum gunu guzel gecti. Utrechtse Straat'da Alfonso diye bir mexican'a gittik. Web sitesinden birazcik duz ve zevksiz bir yermis gibi duruyor fakat hic oyle degil. Yemekler cok lezzetliydi, margaritalar hele lekkkeer. Sonra Kale'ye ugrayip orda da bir kokteyl-bira hupledikten sonra evimize donduk. Pasta da orada olaya dahil oldu. Dogum gunu dedin mi benim aklima sadece pasta gelir ve ben pasta sevmem-yemem. Ama olsun her dogum gunu olanin bir pastasi olmalidir, yemedigim halde benim de olmali. Iste bu yuzden o pastanin cope gidecegini bile bile yine de yaptim. Dilekler dilendi, mumlar uflendi... Benimse tek dilegim hep Tinus'la olmak, ona uzuuuun uzun yillarca her dogum gununde pasta yapmak.

Bugun bayram diye mirildanir dururum ben bugun...





1 comment:

yaban said...

ne guzel dilek,, dileklerin gercek olsun, senede bir pasta belki ama 40 sene yapsan artik dogumgunu pastasi uzmani olursun..

 
view sourceprint? 01 09 10