Friday, January 22, 2010

Kardesim


                                                    Siskoluguma gulmemek icin kendini zor tutan abla ve Dudu
Beni taniyan herkes benim ablama olan duskunlugumu ve sevgimi bilir. Bilmeyenler, tanimayanlar da okuyup simdi ogrenirler. Bambaska bir kardeslik bizimkisi. Oyle cok seviyorum ki onun kardesi olmayi, onun beni korumasini, sevmesini, sadece ve sadece benim ablam olmasini. Ikimizin de annemin karnindan cikmis olmamiz!(evet hala bana inanilmaz geliyor bu olaylar, yas 5), karindas olmamiz oyle ozel hissetiriyor ki. Sadece benim ablam olsun isterim, kimseye bana gosterdigi ilgi ve sevgiyi gostermesin isterim(Ada ve Bade haric tabii ki), gosterirse cok kiskanirim ve belli de ederim. Kiskanc oldugum zamanda hic cekilmem ben, uyuzlasirim direk.


Ablamla aramizda 7 yas var. Bazi yas donemlerinde inanilmaz bir ucurum tabii ki. Cocuklugum ve teenager donemlerim sadece ablamla kavga etmekle gecti. Annemin cok sinirlendigi o zamanlarda hep soyledigi gibi kedi kopek gibi yerdik birbirimizi. Ne ararsan vardi bizim kavgalarda. Camlar mi inmedi, terlikler mi havada ucusmadi, esyalarimi camdan disari mi atmadi… Az tokat yememisimdir ablamdan. Ve eli de agirdir, kipkirmizi eder. Ben de onu sinir ederdim “Acimadi ki! Oh ne guzel arkadaslarima guneste yandim kolum kizardi diycem” derdim. Ne sacma di mi? Oyle bi savunma iste salakca cocukca. Sonra noldu biliyor musunuz? Ablam bir gun evlenecegini soyledi. Evlenmesine 1 sene kala filan ki ben o zamanlar 17 yasindaydim. Nasil olduysa bir anda ayni teldenden olmasa da benzer tellerden calmaya basladik. Kanka olamasak da o hallere yaklastik. Sonra ablam bir evlendi. Ben bir sok! Kaldim yapayalniz, dimdizlak. Nasi ozluyorum ablami, arada agliyorum filan. Hic olmadigimiz kadar iyiyiz, hic beraber gecirmedigimiz kadar zaman geciriyoruz, her haftasonu beraberiz. Gelsin alisverisler, gitsin lunchlar, savrulsun haftasonu film izleme keyifleri, ucsun pazar kahvaltilari, piknikler. AAAaaa ablam bi evlendi ve biz bal borek. Kiyafetlerine artik ulasamamam da tabii bir sebeptir. Gizlice giyinip, sonra yakalanip az duymamisimdir o'nun cigliklarini. Arsizdim bi de umursamaz aynen yine giyerdim. Kucucuk oda da bizi basiyordu heralde, mekanlari genisletip nefes alinca birbirimizi daha iyi gorduk anladik. Iste o zamanlardan beri benim en yakin arkadasim ablam. 


Sonra o iki kucuk minik katildi aramiza. Ablamla olan butun keyiflerimi alt ust ettiler. Her konusmamiz aglamayla cigliklarla bolundu, alisveris keyfimizin icine edildi (cocukla alisveris, aman diyim sakin!!) ama yerine de teyze olma keyfini yasattilar bana. Hic sikayetci degilim. Abla askima bir de minik kizlarimin aski eklendi. Canimin canlari onlar.


Ablamin benim hayatimda bilmedigi hic bir sey, anlatmadigim hic bir sey yoktur. Amerika’ya gittim  her gun e-mail yazdim, her gun telefonla konustuk. Kizacagini bildigim seyleri bile anlatirim ve anlattimda cunku ben o’na hep guvendim ve biliyorum ki o beni her sekilde anlar, yardim eder. Simdi Amsterdam’dayim her gun en az 30 dk. telefon gorusmemiz vardir. Yok yani her gun sesini duymazsam rahat edemem. 1 gun konusmazsak normal olabilir ama 2.gun hemen “Noldu nerdesin merak ettim” diye arasiriz.  Konus konus bitmez, anlat anlat bitmez. Ota boka ararim. Kontrol icin ararim, bakiyim nerde napio kiminle kiskanmam gereken haller var mi? Kimlerle yakinlasiyor? Bilmem gerekiyor butun bunlari. Insan bu devirde ablasina sahip cikacak, abla avcilari dolu ortalik! Bilmiyorduysaniz simdi ogrendiniz!


Ablamdan aldigim destegi yardimi hic kimseden almamisimdir. Bana kimsenin inanmadigi zamanlarda sadece ablam inandi ve destek verdi. Evlencem dedigim zaman bir tek boyle bir ara o da inanmadi, hadi hadi gec bunlari dedi ama sonra bir bakti benim gozler kararmis dort nala gidiyorum o da hemen forma girdi, balansi yakaladi arkamdan yine tam destek gelmeye basladi. Gelin stresli olur ya, siz iste o gelinin ablasini gorucektiniz. Herhalde kendi evlenirken bile o kadar ugrasmamistir. O gun her sey guzelse ablamin sayesindedir. Onum arkam sagim solum her yanim ablamdir benim. Insanin ablasi olmasi cok ozel bir sey, hele bir de benimki gibi bir ablan varsa dunya yikilsa umrun olmaz cunku ablan yanindadir Su an tam anlatamadigim gibi anlat anlat bitiremem abla askimi. Teenager zamanlarimiza inat simdi ornek kardeslerizdir. Kedi kopekken olduk muhabbet kuslari. Hihoahoah igrencim.


Simdi niye butun bunlari anlattim! Akilliiimmmmm bugun ablamin dogumgunu! Yaaaaaa! Surada da daha once bahsettigim, hic gidemedigim, davetli olmadigim dogum gunlerinden. Icimde nasil bir ukteyse anlat anlat ustesinden gelemiyorum. Gecmisi gecmiste birakiyorum ve bugune bakiyorum (yoksa yasayamam o duyguyla:P). Anneme babama tesekkuru borc bilirim, hayatimin en sevdigim insanini dunyaya getirdikleri icin. Diger anne babalara da mutlaka cocugunuza kardes yapin valla yasayan bilir cok ozel bir duygudur, cocugunuzu bu duygudan mahrum etmeyin derim. Tabii sifir cocuklu halimle bunlari soylemem bana cok kolaydir. Ve ablama da derim ki; Benim hayatimin, dunyamin en ozel en muhtesem ablasiiiiiiiiii.. Her yil katlanarak buyusun mutluluklarin ve hayatindaki guzellikler. Cok mutlu bir yil olsun ama icinde bende olayim, bol bol-olabildigince. Hep sarilalim hep kavusalim hep mutlu olalim. Ben sana hic doyamiyorum ki… Kucukken bana kendini hic opturmezdin ya hani, aman incileri dokulur uzak dur Dudu derdi annem. Iste o zamanki opucuklerin 1500000 kati fazla opuyorum simdi seni, bir o kadar da cok seviyorum. Seni cok amaaa gercekten cooook seviyorum. Dogum gunun kutlu olsun Babucum!!

6 comments:

banu said...

Arkadaşlar, bakmayın böyle hep beni ovdüğüne... kendisi de dünyanın en iyi kardesidir...En zor zamanlarımda hep yanımdaydı... Ada ve Bade'nin canlı şahididir...Ve ben de kardesimi dünyalara değismem, seni cooooook seviyorum...

Duygu said...

okuyucular buna "korlerrrrrr sagirlarrrr birbirini agirlarrrrr" diyebilir:))))

Selen Yavuzdogan said...

İkiniz de çok şanslınız :)
Mutlu seneler Banu!
Duygu seni mimledim, özürlerimi sunmak isterim, çok hain bir mim. he he

Duygu said...

Gordum gordum... ve bittim :)

Anonymous said...

Ne cici kardessin sen öyle!!! benim bile gözlerim doldu Banu naapti bilemiyorum. Yaprak da benim için böyle seyler yazsın istiyorum:))

Dudu said...

Anonymous kardes:) Banu evlendikten sonra bizim isler duzelmis, birbirimizi anlamaya ve anlasmaya baslamistik. Yani sen burdan simdi benim tavsiyeyi al, ben bir de buna arti free wedding organization sozu vereyim anlasalim ;))

 
view sourceprint? 01 09 10