Tuesday, January 26, 2010

Dudu loves Pathe!

 

Triangle diye bir film izledim ama siz sakin izlemeyin. Korku filmi diye gittik ama gule gule ciktik.Tamam ben bir kere ciglik attim ama cok hazirliksiz yakalandim, su klasik hic beklenmeyen bir anda birinin esas kiza saldirmasi. Boyle basit, ucuz ve kotu oyunculuklarin oldugu baska film mutlaka gormusumdur ama hatirlamiyorumdur. Bu filmde beynimde o rafa kaldirilacak. Ozetle bir grup genc; fingirdek hatunlar, cool-sexy boy, az salak dombili cocuk ve gizemli-esrarli sarisin kiz bir deniz kazasi geciriyor. Sonra bir gemiye biniyorlar ve herkes teker teker defalarca oluyor. Hea filmi kadere, ne yaparsan yap ister 10 takla at yine kaderini degistiremezsine baglamislar ama sonu yok sebebi yok.
George Clooney'nin bas rolde oynadigi Up in the air izledim bir de. Soylenmesi gereken ilk sey; Corci yaslanmis ablalar! Resmen yasli. Brad varken tabii ki Corci hic bir zaman hayallerimi suslemedi ve bu halle susleyemeyecekte. Kendisi uygun gorurse onunla bir kere cikip soyle guzel vur patlasin cay oynasin eglenmek isterim cunku filmde bazi sahneler var ki adam cok guzel egleniyor be! Eglendirir de bu simdi ben eminim!  Ve ayrica hayallerinizin de icine etmek istemem ama Corci cidden Gul'e benziyor. Ciddiyim ve bir o kadar da simdi resimlere bakip cok guluyorum. EEEEniveyssssss, film guzel filmdi.  Bir yandan gulerken bir yandan aglamak isteyeceginiz cinsten. Sistem, Amerika, kriz, issizlik, kapitalizm filan filmin bu kadar icindeyken hic gacirrt diye gecirmemis, laf sokup bidi bidi yapmamis olmalari enteresan. Imdb dio ki film Oscar adayiymis. Yok hoppp dur orada! Abartmasinlar o kadar iyi degil oyle bir isilti goremedi bu Dudu gozler. Hic sans tanimiyorum ama hic bir zaman tutturamadigimi da belirtirim. 

Allahtan Pathe var ve Triangle gibi kotu filmler gordugum zaman "off gitti yandi para" veya guzel film gordugum zaman "oohhh kesemize bereket, daha cok guzel film olsun da daha cok gidelim"diyebiliyorum. Pathe NL'deki sinemalar zinciri ve aylik unlimited uyelik sistemleri var. Her ay 18 Avross hesaptan dusuyor ve siz istediginiz kadar film izliyorsunuz. Bir biletin 9 Avroooosss gibi bir sey oldugu dusunulurse cok mantikli bir sey. Tek kural su ki; uyeliginizi iptal ederseniz bir daha 2 yil uye olamiyorsunuz. Tinus'un bir arkadasinin gaziyla hemen uye olmustuk (sonra cocuk uye olmadi o ayri) ve cok da memnunuz. Arka arkaya sokaklarda 2 ayri sinemanin olmasi da baska bir guzellik. Yani mutlaka izlenecek guzel bir film buluyorsunuz. Tuschinski, binanin eski tarihi yapisi ve buyuk salonun hasmetiyle fimleri daha da guzellestiriyor. Kadikoy'de Sureyya'da film izlermis gibi oluyor. Bu eski binanin tek kotu tarafi film izlerken bir anda yaninizda sizi izleyen fareciklerle karsilasabiliyorsunuz ama burasi Amsterdam deyip kalkip koltugunuzu degistirmeniz gerekiyor. Yooook canim basima gelmedi yoksa nereden bilecegim:P 

Ayrica Girls Night yapiyorlar (kiz arkadasi olanlara), belli sinemalarinda turk filmleri oynatiyorlar, Sneak Preview diye rastgele ne cikarsa aksamlari var bir de. Ne izleyeceginizi bilmiyorsunuz ve o seansta vizyona o hafta girecek yeni bir filmi izliyorsunuz. Yani ben uzun zamandir kaybettigim sinemada sinema izleme zevkimi burada yeniden yakaladim. Pathe Munt'un yanindaki Asian Food'u da Amsterdamer okuyucularimiza tavsiye ederim. Inexpensive ve delicious :) Evet evet Pathe bana para verdi canim, Turklere ulasmak istiyorlarmis daa ben ulasirim dedm. 


Baska ne var ne yok dersek deeeee... Yarin son sinavim var. SPSS diye abidik gubidik bir istatistik programi ogrenmek zorunda kaldim bu donem. Bir analizler yapiyorum, bir grafikler cikariyorum, onlari boyle renkli renkli pie chart'lar haline getiriyorum filan aayy valla ben bile kendime inanamiyorum, annem gorse gozleri yasarir "Bu arada yavrum sen ne okuyordun" der. 
Okul bu evlilik bu tabii ki cok yorulacaksin, tabii ki temizlik yapacaksin, tabii ki ders calisacaksin diyebilirsiniz. Diyin. Ben yine de cok yoruldugumu dusunuyorum. hahahahhahahaha nazli kuzuyum ben, el ustunde buyumus minik bebegim ben. O yuzden de kendime tatil verdim ve Bremen'e gidiyorum birazcik aile sevgisi gormeye ve Bremen Mizikacilari'yla olan resimlerime yenilerini eklemeye. Ciciannemi ve kuzenlerimi gorup gelecegim. Bakayim orada nasil bu gurbet halleri. Gurbetin anavatinindan haberlerle geri donecegim...
Yazinin basi nerdeeeee sonu nerdeeee uctun valla  derseniz de soyle baglayabilirim; Triangle izledim, hic begenmedim cok sinirlendim ve Almanya'ya gidiyorum! Tschüüüüs

1 comment:

Eliza Doolittle said...

Ahaha I love Pathe too cicim
Izle izle dur :)

 
view sourceprint? 01 09 10