Thursday, January 7, 2010

Home bitter sweet home

 

Of puff eti puf! Tatil bitti, ben Amsterdam'a dondum. Cikamiyorum bir turlu tatil havasindan. Sanki hala oradaymisim gibi geliyor. Bir geldim buraya boyle offf yanii haftaya bir suru sinavlar var. 2 hafta boyunca tabii ki hic ders calismadim. Ne o kadar caliskan bir insanim ne de kafayi o kadar okulla yedim. Belki yaparim diye tabii ki yanimda kitaplar, notlar tasidim ama bavulu acarken rafa koydum ve bir daha bavul toplarken el surup alip bavula yerlestirdim yine. Ilkokul 1. sinifa baslarken de ben hep anneme "Ben seni hic uzmeyecegim anne, ayakkabilarimi bile cikarmadan gelip derslerimi yapacagim" derdim. Icimde caliskan bir insan var ama disima cikamiyor bir turlu. 
Istanbul'da soylemesi ayip super vakit gecirdim. Coook guldum boyle anira anira guldum yeri geldi, cook yedim boyle yemek sonrasi kusmak istercesine, cok ictim ama ertesi gunumu mahvetmeyecek sekilde. Hangover'la gecirecek extra vaktim yoktu. Ada ve Bade'yle oyun oynadim, puzzle yaptim, cizgi film izledim. Galiba her gecen gun beni daha cok seviyorlar ve baglaniyorlar. Bu sefer yine daha bir bambaskaydi. Sevildigimi hissettim :) Iyi bir teyze olmaktan baska dilegim yoktur :P
Hollanda'da hava nasildir Duygu? Usuyor musunuz filan diye merak edenler varsa evet canim hava cok soguk ama cok guzel. Hic sikayetci degilim cunku kar yagiyor ve her yer bembeyaz. Boyle bi kac ay daha devam etse hic sorun etmem, kari yagmura tercih ederim. Bir kere cok romantik yaaa:) Ve ben artik calismiyorum, Tinus'la doya doya vakit geciyiroum, karda yuruyus filan yapiyoruz. Evet canim yas 70! Gerci bence 70 olsa cikamayiz, dusup bi yerimizi kiricaz diye korkariz.TV'de su anda karda kayanlari dusenleri gosteriyor ve ben aval aval guluyorum. Dusen insan kadar guldugum baska bir sey yoktur. Gecen haftalarda, Taksim'e daha yeni ayak basmistik ki ismi lazim degil dostum oyle bir uctu ki ve oyle bir guzel dusuyordu ki soyle parmagimin ucuyla bir tuttum, havada yakaladim. Saatlerce de guldum ama eger dusseydi bence gulmezdik, ilk taksiyle eve donerdik. Iyi ki havada yakalamisim cunku bence o gece cok guzeldi, bol eglenceli ve yine efsane :) Yeri gelmisken, Asmali Mescit'e gittim bol bol. Sanki ben hic daha once oralarda yasamamisim gibi, hic oyle kalabalik gormemisim gibi hep agzim acik gezdim. Ya ben orada yasarken oralar oyle degildi ya da ben farkina bile varmiyordum. Havanin guzelligi de tabii percinledi her seyi. Gecenin 3'unde sokakta ictik, gulduk ve eglendik. Valla ruya gibi saka gibiydi. Havanin guzelliginden bahsetmeyecegim zaten ama gunduzleri hirkayla disari ciktim desem??? En son heralde Eylul ayindan oyle bir sey yapmistim burada:)

Dun kofte yaptim ben. Hayatimda ilk defa kiyma yogurdum. Eldiven taktigim halde ellerim koktu. Ama zevkliymis, mincikladim boyle ordan oraya savurdum kiymayi. Elimin ayari da yok tabii atom bombasi gibi kofteler hazirlamisim. Kalpak koftesi kivami diyeyim hatta :)

Bir gun uyansam ve cok guzel yemekler yapabiliyor olsam sonra agzimi acip sarki soylesem yemek yaparken ve o da neeee??? Hollandaca sarkilar soyluyorum ve duruyorum "Noldu bana yaaa" diyorum ama Hollandaca. Bu da boyle bir istek iste. Hadi Santa bunu gerceklestir sonra sen dile bakalim benden ne dilersen!

Boyle de guzel bir hediye aldim bu sene. Cok ama cok begendim. Canim arkadaslarim bir de dusunup odev defteri almislar. Carpim tablosu bile var arkasinda, sirtim yere gelmez artik benim daha ne diyeyim:) Pazar aksami oyle ozel bir aksam gecirdim ki. Valla arkadaslarimla boyle gunler, aksamlar gecirdikten sonra oyle bir kufur ediyorum ki surada ki su zavalli dostluklara ve benim insansizligima.

6 comments:

Selen Yavuzdogan said...

Umarım en kısa zamanda gönlüne göre arkadaşlar çıkar karşına. Ama ben de çok bocalamıştım yabancılarla bir türlü istediğim gibi dostluklar kuramayınca.

Duygu said...

Kabullenmeye ve alismaya basladim bile artik. Artik en yakin arkadasim kocam Tinus:)

buketbukethayaller said...

nese sacan blogunuzu bir süredir okuyorum. bu yazinin da sonuna takildim. arkadaslar hele ki dostluklar konusunda sabirli olmaniz lazim. yok yok öyle akil verir gibi konusmak istemedim :-) ama sanslisiniz, Hollandalilar cok sicak kanlilar. ben Almanya`da büyük bir hevesle "arkadas, arkadas! istiyorum , arkadas istiyorum! " diye cok kosturdum,cok caba verdim, cok hayal kirikligina ugradim. cok mesafeli insanlar. bizim gibi özverili, gönlübol insanlar da degiller (cogunlukla) :-) dostluklarin da derinlesmesi zaman aliyor..herkes de benim gibi deli cesur degil yahu. ruhumuzdan , yüregimizden bir parca gösteririz, zayifliklarimizi belli ederiz diye korkuyorlar! ha simdi cok tanidigim da, dostum da var . Türkiye`deki dostluklarim kadar da sicak ve icten. cok sansliyim!
enerjiniz,neseniz ve ictenliginizle kendiniz gibi insanlari eninde sonunda bulacaginiza ve cok iyi dostluklar kuracaginiza eminim!
ps:ben de cok caliskan degilim ama su bir ayda cook caliskan olup 4 sinav yazmaya karar verdim. oradaki üniversitede de tip ya da hukuk kütüphanesi gec saate kadar aciksa mutlaka orda calisin. evde calismayin ;-)
ps2: esle en iyi arkadas olmanin da tadi bir baska oluyor! ;-)
ps3:yarin kütüphaneye yürüyerek gidecegim. bu gün yine bisikletle düstüm o_O hem de yürürken rahat rahat kar manzarasinin tadini cikarabilirim :-D
evet,cok konustum yine.
sevgiler,
*buket*

Duygu said...

@Buket: Konus konus bitmez bu konular :) Umarim ben de senin kadar sansli olabilirim. Karda bisiklet olayini gercekten denemek istiyorum ama hala cesaret edemedim :)

buketbukethayaller said...

günaydin, tünaydin oldu ama :-)
bu kis olayi bana nedense uyku yapiyor gibi :-p simdiye coktan kütüphanede olmam lazimdi :-s neyse hemen gidiyorum.
kar yagdigi ilk gün hemen düstüm. hatta bisiklet yolunda duranlara kizdim, sizin yüzünüzden diye. yardim falan da ettiler. sonra bana dank etti niye saskin saskin orda durduklari. meger onlar da düsmüs :-) gürleyip ,parladiktan sonra özür de diledik :-D o gün bügündür sürmemistim ama bir kac gündür "onlar sürer de ben süremez miyim " diye sürüyor, her ne kadar ödüm patlasa da kendimle bir nevi gurur duyuyordum. :-) e, dün yine düstüm. hem de sadece fren yapmistim ! hem de gecenlerdeki cafenin ortasinda palyaco kivaminda düserek vücuduma hediye ettigim büyük mor ötesinin üzerine! *arggggggh* bir süre yine ara verecegim artik, ama bisikletimden vazgecemiyorum :-)
istersen sürmeyi dene. adrenalin etkisi yapiyor , ama düsmeler dramatik sonuclar da dogurabilir malesef.
cok pis yazim hatalari yaparak yazdim, evet :-)
Amsterdam`a sevgiler,
simdilik en sevdigim sehir ;-)
*buket*

Ayşe Şakarcan said...

Merhaba Duygucum, Paris'le ilgili soruna buradan cevap vereyim. Bence ilkbahar olmazsa sonbahar en güzel mevsim ilk kavuşma için. Biz bir seferinde Amsterdam-Paris arasını hızlı trenle yapmıştık ve çok memnun kalmıştık. Tavsiye ederim. Sevgiler...

 
view sourceprint? 01 09 10