Tuesday, April 13, 2010

Bakiiiim bu yoga neymis?


Ohhhh yeeaaahh iste geldim buradayim. Malum bahar gelince, havalar isininca beni evde tutmanin imkani yok! Ilik hava arsizi bir insan oldum ciktim. Teras'larda yemek yemeler, icmeler, gezmeler tozmalar, jogging'ler filan derken iste bahar'in nimetlerinden sonuna ve hatta dibine kadar faydalaniyorum. 

                                        
Bi enerccccii enercccci dolmalar, n'aaapsam, nerelere kendimi vursam'lar falan filaaan.. Daha once suracikta yazmistim. Bi ugras, bi hobi, bi fayda, bi guzellik, bi trend'e vurulma, denemedigim, yapmadigim bir seyler bulma derdi. Hmmm evet yoga hic denemedigim bir seydi. Hic o kadar spritual olabilir miyim bilmedigim bir hallerdi. Kuzenim Burcin, Istanbul'da yoga ogretmeni. O'nun bir dersine katilip "Evet ya olabilir aslinda yani bunu denemeliyim" dememin ustunden 1 yil gecmis ve ben daha denememisim. Attim kendimi burada bir studyo'ya en bi sebek, en bi heyecanli, en bi hos chill outfit'li yoga halimle. Insanlarin ciddiyeti ve ruhani halleri yuzume kapi gibi carpti. 1,5 saat bi kere bence cok uzun bir sure. Noooo way yani ben konsantrasyonumu o kadar sure koruyabilirim. Belki de ogrenmem, koruyabilmem icin mukemmel bir yer ama yok yani olmadi-olamadi. Bir esnemeler, bir gerinmeler. Cenem dusecek ve ben bir daha hic yerine koyamayacagim sandim. Ve yani yine noooo way benim vucudum o hareketleri yapabilir. Hala guluyorum dustugum hallere. Hatuna on sefer yazili ve sozlu soyledim. I'm soooo a beginner, I've never done this. Sanki o ben degilmisim gibi abi neydi o hareketler yaaa? Ciddiyim su yukardaki hareketlerin abartisiz cogunu yaptim yani denedim. Gunlerce belimin ve el bileklerimin nasil agridigini anlatamam. Gogus kafesimde de hala bir agri. Pilli bebek gibi hissettim kendimi kiiii hic de degilimdir. Gayet guclu, kuvvetli, genc irisi bir insanimdir :) Karsimda bir cocuk vardi o da benim gibi debeleniyor, pes ediyor, yarim yapiyor, yapmiyor filan. Herkes bir ciddi, bir sakin. Ben sakin kalamam. Bir tek ben ortamda kendi kendime kikir kikir guluyorum. Gulmeden duramam ben, ciddiyim. Ve duramadim yani. Dersten cikarken oraya bir daha gitmeyecegimi biliyordum. Ortak kullanilan soyunma odasi da cabasi. Sapik dolu, deli dolu sehir ve ben sooooo paranoid bi insan yani :) Sansa uzerimdeki "I'm grumpy today" yazili ic camasirimla, yine sansa varsa delileri uzak tutabilmisimdir herhalde. Yoga sonrasi Tinus'la bulusup, beyaz sarabimi yuduuuum yuduuuum icerken butun hepsini detaylariyla anlatip, daha  yuksek kikir kikir gulduk. Sorry ama korkarim benim ne ruhum ne vucudum yoga icin uyumlu.Biliyorum, yoga'ya bir kaptiran birakamiyor, bir yigin faydalarini goruyorlar... Belki ben de cok cabuk pes ediyorum ama iste olmadi. O ilk bakista ask gerceklesemedi aramizda. Maymun istahliligima vuralim, birbirimizi kirmayalim.
Simdi canim B " Ilkokulda cocuk neyi sevio bilmez, anne baba her seyi denerler...Sen bunu kendi kendine yapiyosun ;)))" dedi. Haynen vaynen! Yuzmeye gidiyorum canlarim. Bi bakiyim bu nasilmis!

11 comments:

Ceren said...

Benim pilates macerama benziyor bu, pilates diyip gecmemek lazim girdigim sekilleri, dustugum halleri dusununce :) Yuzmeyi de denedim ama soguk kis gunlerinde pek cekici gelmemisti belki tekrar bir sans verebilirim, havuzu cok sevmistim... Sanirim yakin zamanlarda gelmisiz Amsterdam'a, benim blogdaki yorumunuzdan buldum sitenizi :)

Zeynep Gemalmaz Çelik said...

Aaaa ben de dün Tai Chi denemeye gitmiştim. Yogayı tavaf ettim ya sıra Tai Chi'ye geldi. Yoga severim aslında ama bu meret var ya senin anlattığın yoganın yanında solda sıfır kalır. Ruhum daraldı yaaaa... Tosbağa hızıyla akıyordu ders, ben de aynı senin gibi bir daha gitmeyeceğimi bilerekten sektire sektire çıktım salondan dersin sonunda:))

Eliza Doolittle said...

Ahahahaha ne guzel anlatmissin maymun istahliligin tatliligini :)
Bu ilik havayi ben henuz teras mertebesinde goremedim ama kuzum yaa?

Eliza Doolittle said...

Bu arada da Zumba, her zaman bayilarak gittigim hoppa yavrum dans dans ne ders...FitForFreelerde de FitnessFirstlerde de var..give it a try derim..

Blog Odullerinde de destek atmissin Amsterdamdan Kartpostallar'a tesekkur ederim :)

Dudu said...

Ceren; Ben Eylul 2008'den beri buradayim. Hala kendimi yeni gelenlerden sayiyorum :) Plates superdir, cok uzun sure yapmistim ve faydasini da gormustum ben. Havalar da isindi artik tam yuzme zamani :)

Zeynep; Tai Chi de yapmistim ben :))) Okulda dersti yani zorunluydu. 2 sene kadar yaptim galiba ve evet yani dunyanin en yavas olayidir o :D Usuyordum yaparken, kat kat giyiniyordum :)))

Dudu said...

Eliza; Ac gozlerini yavrum, gunes gordun mu at kendini hemen sokaklara, teraslara. Son haftalarda icerde oturdugum yok, hic olmadi balkondayim :)))

Dudu said...

Elizaaaaa; Zumba kahramanimdir benim:) Boy boy DVD'leri de var bende. Onu da yaptim NY'da, haftada 2 kere :))) Cok seviyorum ama bu ara birazcik daha once yapmadigim, denemedigim seyler ariyorum. Belki kis doneminde donerim ona :)

ipex said...

zıp zıp ders sevenlere tae-bo da öneririm! ama evde falan değil, sınıf ortamında çok zevkli oluyor! yalnız temposu çok yüksek olduğu için dersin sonlarına doğru yüzler patlıcan moruna çalıyor, benden söylemesi :)

Dudu said...

ipex; ona da bakiiim:) bende bu maymunluk varken kesfedecek seyler hic bitmiyor :))

kediebru said...

bu zumbo nun videosunu izledim, super bi seye benziyo. gerci ben ritim ozurlu bi insanim. acaba evde video nun karsisinde yapsam zayiflayabilir miyim dudu? :DD

Dudu said...

pisi ebru; olmaz oyle yavrucum! bi salona gideceksin boyle bangir bangir muzik olacak, grupla yapacaksin, arada bi diger yoldaslarin oralarini buralarini kendininkiyle kiyaslayacaksin filan :))

 
view sourceprint? 01 09 10