Wednesday, April 14, 2010

Beleşşşşşşşşşşş

Hollanda'da ogrenciyseniz ne var? Beles her yere seyahat imkaniniz var. (Bir zaman boyle her seye "ooohh beleeşşşşşş" diyen biriyle az bucuk date etmistim. Ciddiyim bu belessssss demesi yuzunden ayrilmistim.) Benim kartim hafta ici gecerli. Hollanda ici her yere ucretsiz gidip gelebiliyor, hafta sonu da indirimli seyahat ediyorum. Amsterdam'da zaten surekli bisiklet tepesinde oldugum icin pek fark etmiyor ama baska sehirlere gidip gelirken cok da faydali guzel bir sey olabiliyor. Trenlerde genellikle cok fazla da check olmaz. Kirk yilda bir denk gelir bana. Kacak yakalanma olayi da fecidir, yuklu cezalar gelir. Ama herkes de kacak kacak biniyordu. Eskiden (gecen sene! hahaha ne kadar eski olabilir ve ben bilebilirim ki?)  metro, tram hepsinin kapilar ardina kadar acikti. Elini kolunu sallaya sallaya girerdin. Kart yoktu, kimsenin bi turlu anlamadigi bi strip kart vardi. T ve ben bir kere 1 durak icin metro'da yakalandik ve 70 Euro odemek zorunda kaldik, oradan biliyorum!!! Adamlar yanimiza gelince direkt cikarip kimlik kartlarimizi vermistik, hic debelenmemistik bile bir deal yapmak icin. Eskiden bunlar kimlik karti filan olmadan, isim ve adresle keserlermis cezayi. Ibrahim Tatlises, Muslum Gurses gibi adamlarin isimlerine bir suru borc oldugu da Turklerin yarattigi sehir efsanelerinden biridir. 
Simdi peki dun noldu? Baktik boyle yine hava gunesli, gunesi kacirmayalim Haarlem'de kalalim ve hadi bisiler icelim dedik. Is hesabi odemeye gelince "whaaaaaaaaaaaeaeeaeaeaat" diye bir ciglik bastim. Cuzdan yok! iyi mi? Caldirmadim, kaybetmedim tabii ki. Sadece baska cantanin icinde unuttum. Okula gelirken check edilmedim, okulda zaten 1,5 saat durdum bisi yiyip icmedim (hahahah belesssss bir gun). Neyse hadi arkadas hesabi odedi ama tren stresi basti mi beni. Sakin sakin bindik ama heyecan var. Yakalanirsak kafadan 50 Euro ceza yiyecegim. Karti yaninda olmayip da ceza odeyenleri cok duydum. Kiz diyor bana "Sakin ol, relax. We never get checked, u know that". Yaaaa I know that taaaa ki hatun kapiyi acip "Goeeedeeee middaaaaag" diye bagirana kadar. hahahahahahhaha bacaklarim titredi resmen. 50 euro ver kurtul degil yani bir de kacak olarak yakalanma hissi. Kadin yanimiza gelince bi anda aldigim o butun oyunculuk egitimi bir firladi. Cantayi alt ust ettim, etrafa endiseli bakislar, OMG, aglamakla cildirmak arasi donmus gozler... Dedim yani cuzdanim yok, calindi, kayboldu! hahahahahhahahahaha! Okuldan ciktim falan filan doktum kadina butun hikayeyi. Kadin cok endiselendi, basladi ciddi ciddi anlatmaya. Hemen neleri block etmeliyim, hemen okulu aramaliyim, 4 hafta yeni kart beklemeyeliyim... Oyle uzuldu ki halime... Trenden inerken karsilastik, good luck darling dedi. Salakliklarimin cezasini cok cok oduyorum ben, bir de simdi cuzdani saf saf evde unuttum diye 50 Euro ceza bayilmak istemedim. Bu arada T'nin dedigine gore de; ogrenci olarak yilda bir kere kartsiz yakalanma hakkin varmis :)))) Cezayi odeyip sonra, geri aliyormussun. O zaman ben hakkimi baska zamana sakliyorum simdi.

7 comments:

ceren said...

HEHEHEHEHEHEHEHEHEHE tam beleşçi oldun kızım yaaa sen ama iyi yırtmışsın:) bak oyunculuk nasıl işine yaradı kullanamayanlar utansın oyunculuklarınız ehehehehehehe :)

kurabie said...

ehauheua(:super kurtulmussun cezadan:D
cuma amsterdama geliyorum, bi denemem lazım demek ki trenleri:P

Anonymous said...

ayyy yazik yaaaa :) saf hollandali teyzecim hemen inanmis. hepsi degil tabi ki ama cogunlugu cok iyi niyetli bu hollandalilarin yaa..senin bir zaman dedigin gibi, bizim gibi felegin cemberinden gecmemisler hahahah :D

valla oyunculugunu gormedim duygu, ama tr'de olsa oskarlik bir sey de cikarsan pasa pasa oderdin o cezayi hehe :))

berna

kedi ebru said...

koptum kızım ya :DD super anlatmissin. endiseli bakislarin cantani altust etmen gozumun onune filan geldi, yarildim gulmekten. super oyunculuk, tebrikler!!

éLLa said...

hehe :9 turklerin yurt disinda yarattigi daha öyle cok efsane var ki. aslinda bu ve bunun gibi yasanmisliklari kaleme dökup film yapmak vardi.

yaban said...

ya hep de yaninda biletin olmadiginda kontrol edecekleri tutar degil mi? ben de pasa pasa her seferinde kartimi okuturum, sadece bir tek sefer metroyu yakalamak icin ve ustelik hastanedeki randevuma da gec kaldigim icin kartimi okutamadim, cunku yeni yukleme yapacak vaktim yoktu, sonucta kuzu gibi avlandim, cezayi da odemek zorunda kaldik, oyunculuk ne gezer bende,..
-
demek sadece isim ve adres soruyorlarmis ha,, zavalli hollandalilarin guvenlerini suistimal ede ede,, onlara da dogru yolu ogretmisiz demek ki, bu hayatta babana bile guvenmeyeceksin hollandali kardesim,,

Dudu said...

ceren; evet senin bile isine yaramisti kartim, seni de guzel belesci yapmisti :)

kurabie; eger amsterdam'da gezeceksen bosver tren-tram filan. en guzeli bisiklet, hem havalar da super :)

berna; sozumun arkasindayim:) ve haklisin, tr'de gozumun yasina bakmazlardi kesinlikle.

pisi; merci cicim:) arada bi icimden firliyor iste, isime de yariyor :)))

ella; filmden once hadi yaz bakalim o zaman da okuyalim :) cok komik olabilir.

yaban; ne cok koyuyor di mi o ceza? hele bi de 2 kisi olunca :)

 
view sourceprint? 01 09 10