Saturday, April 3, 2010

İyiyim ben!


Sıkıcı olmak istemiyorum. Bunu yapanların sıkıcı oldugunu da söylemiyorum. Bu blog git gide yemek blog’u filan da olmayacak çünkü ben eminim hiç bir zaman öyle ustaca yemek yapabilen bir insan olmayacağım. Ama işte bu aralar böyle sanki bana bir haller oldu, bir değnek değdi, bir ilham geldi ve ben kendimi sürekli mutfakta buluyorum. Canım mı sıkılıyor aa bir bakıyorum hemen mutfaktayım. Yapacak bir şey yok ve evde böyle fazla fazla yumurta malzeme filan mı var? Ben hemen yine mutfaktayim, kek kurabiye dalmışım. Veya sebepsiz sadece bir şeyler yapmak istiyorum. Her şeyi denemek istiyorum. Aaaaa hoşuma da gidiyor yaaa! Ciddiyim! Hayatımda ilk defa oluyor ve keyfini çıkartıyorum. Hayatımda ilk defa mutfağa giriyorum, bir şeyler yapıyorum ve evi de ustelik ev gibi yani mis gibi şeylerle kokutuyorum. 1,5 senelik evliyiz ve galiba yavaş yavaş Tinus’un üzerindeki yükü almaya başlıyorum. Belki de tam da zamanı gelmişken.
Bugün öyle bir gün ki… Hani Cumartesi, hani 3 Nisan yani bahar, hani sınavlar bitmiş ve ben hafiflemiş, hani ben kendimi dışarı atmak istiyor… Yok ben atamıyor. Sersem sepelek bir yağmur sabahtan beri durmadı. Öyle de aptal yağıyor ki… Sonra bir anda güneş açıyor. Ooff dedim o zaman hadi “Lazy Saturday” serisine bir tane daha ekleyelim. Sabahtan beri bir koltuktan öbürüne, mutfakta bir tariften diğerine ve kitabim arasında sekiyorum. Fonda müzik, yanımda Tinus. Değmeyin keyfime… Bugün güzel bir gün.
Snoweggs çok uzun zaman önce denk geldiğim ama iste yemek yapmaya ilgim olmadığı için de ilgimi çekmeyen bir yemek blog’u. Şimdi onu olduğu yerde tekrar buldum ve valla nerden başlasam hangisini denesem diye aç aç bakıyorum.
Madeleine Kek’le başladım. Ya valla galiba ben daha önce böyle bir kek yemedim. Daha önce kekini yediğim birileri varsa oralarda bir yerde, bozulmasınlar. Kuzguna yavrusu kuğu görünürmüş. Peehh peehh! Üşenmeyin, kalkın deneyin. Ciddiyim çok basit. Eğer ben yapabildiysem ve güzel olduysa herkes yapabilir. Kek kalibim dandik galiba. Xenos’dan ucuza almıştım. Kekler kabaramıyor, böyle utangaç utangaç kalıyorlar. Hiç sorun degil gerci, Tinus ve ben onları hala çok seviyoruz. En kısa zamanda kendime yeni kek kaliplari almak istiyorum. Hepsinden, her renginden, her çeşidinden…
Coşmuşken bir de hadi bir şey daha deneyeyim dedim. Şöyle late lunch yapalım deyip aa bir baktim mantarlı karides güveç yapmışım. Bana her ne olduysa lütfen bir sure daha beni bırakmasın.Kendi yaptığı şeyi yerken sürekli kendini oven biri var mı yoksa ben tek miyim? Hiç durmadan, ne kadar güzel olduğuna dair konuşabiliyorum.
Son zamanlarda kendimi seviyorum. Kendime daha iyi bakıyorum, sağlıklı besleniyorum, spor yapiyorum, yeni yeni bir sürü şey öğreniyorum ve hiç birini unutmak istemiyorum. Yaptığım her şeyden zevk alıyorum son zamanlarda, dolu dolu yaşıyorum. Eskisinden farkli bu aralar. İster bahar diyelim ister tak etmişlik. Daha iyi bir insan olmaya uğraşıyorum. İnsanlarin yaptığı anlamsız şeylere de kafamı takmıyorum. Diyorum ya; daha iyi bir insan olmaya çalışıyorum… Kendi kendime, düşünerek, dinleyerek ve bazı şeylere cevap vermeyip, cevaplarımı kendime saklayarak.
Ben iyiyim yani, çok iyi. Sizden n’aber?


13 comments:

kedi ebru said...

ne güzel ne mutlu ne süper ne bahar :)))

GuLeN said...

Ye yavrum yarasin :)

Selen said...

Ooo sende mutfak perisi sendromu başlamış. Çok çabuk kronikleşir, dikkat et :p

Dudu said...

Ebru; Tuh be yanlis zamanda gitmisim diyor musun? :)))
Guli; Yaramasin mumkunse:)
Selen;Bunca yil bana hic ugramamis bile olan bu peri artik hic gitmese ve kroniklesse bence hic de fena olmaz, yas 29 olmak uzere :))

Ayşe Şakarcan said...

Kalpli kalıbın da harikaymış:)

Dudu said...

love is everywhere :)))

Happily Dying Of Chocolate said...

dudum harikasin. ben de mutfaginda olup varla yok arasi -yani cok sesimi cikartmadan- seni izleyip arada da camindan disari bakmak istedim. sonra pisirdiklerini yemek ne keyifli olurdu. hem de catlayana kadar.
hayatin en guzel zamanlari bence kisinin kendisini biraz daha tanimaya basladigi zamanlar. yapamayacagini dusundugun ya da bi sebep yapmadigin seylere el atmanin mutlulugu hic bitmesin. saglikli yasam. yasasin hormonlar :) sen degisiyorsun. evin degisiyor. sen yemegine, evine, esine hayata yansiyorsun. i admire u. a lot!!! asabimi bozuyorsun seviorum seni.

Dudu said...

Choco'cum; senin bir dahaki gelisine kadar gor bak ben neler neler ogrenip yapacagim. gecen sefer t'nin mutfagina kalmistin ama artik ben de varim:) sen de varsin diye zaten ben daha da iyiyim. love u a lot!

Anne ve Bebisi said...

Tesekkurler tavsiye icin :) Ancak telefonla cektiklerimi yukluyorum zaten, benim derdim fot. mak. ile bilgisayara ya da passport'a yuklediklerim :)) Laptop yanimda gezmem lazim o fotolari yukleyebilmem icin :P

Tekrar tesekkurler ;)

éLLa said...

hooom hoommm hommm hic bi halt anlamiyorum bu yogadan yahu.. cahilmiyim neyim..

ah bi de ben kendime bakabilsem, hic ilgilenmiyorum kendimle. homidi hirtlak yiyiyorum, pasakli pasakli geziyorum of of.

Dudu said...

Ella; Kis hallenmeleridir onlar. Bahar geldi artik, toparlanmali kendine gelmeli :)

Dudu said...

Ella; Kis hallenmeleridir onlar. Bahar geldi artik, toparlanmali kendine gelmeli :)

Dudu said...

Ella; Kis hallenmeleridir onlar. Bahar geldi artik, toparlanmali kendine gelmeli :)

 
view sourceprint? 01 09 10