Friday, May 14, 2010

Bu sehirde grev var!

Nedense Turk parasina elimizi degmeye cekiniriz, aman ellerini paraya surdun hemen git yika derler. Ama gicir parlak Euro'lara dokununca hic oyle bir panik olmayiz, neredeyse yuzumuze gozumuze sureriz. Ayakkabilarimizla evlerimize de giremeyiz, tamam dini olaylar namaz filan, kapinin kirisinden oteye gidemezsin ozellikle de anne evinde. Avrupa'da nerdeyse yataga bile ayakkabilarla gideriz. Hah gerci ben Istanbul'da da evin icine ayakkabiyla dalar, annemi sinir ederdim. Demem o ki hani iste Avrupa temiz degil mi? O sokaklari gezersiniz, delirirsiniz yani nasil boyle temiz olabiliyorlar, nasil hic camur bile olmuyor bu memlekette diye. Cok konusmayin bakiiim oyle! Alin size Amsterdam'dan sokak manzaralari.


 

Agzinizi kapatin bakalim simdi! Amsterdam'da copculer grevde. Yaklasik 1 haftadir haller boyle. Sehir cop icinde, bazen derin derin cop kokulari geliyor, bisikletle gecerken bir de burnumuzu tikamak zorunda kaliyoruz. Pisligi, coplugu akli almiyor. Daha nereye kadar boyle gider diye dusunuyoruz, copten sehir oldu su kucucuk sehir. 20 Mayis'a kadar grev devam. Sokaklar farelere, kuslara bayram yeri oldu. Bizim evin onunde henuz boyle bir goruntu yok. Buyuk cop koymamamiz, siginakta saklamamiz icin ince bir uyari aldik. Sokaklar oyle beter bir halde ki... grev sonu calismaya baslayacak copculere ben simdiden aciyorum. Ah bi de dikkatimi ceken ne? Herkesin "cop torbasi" kullaniyor olmasi. Bizim cop torbalarimiz genellikle Migros, Carrefour veya her hangi bir buyuk posettir degil mi? :))  
Istedikleri zammi alabilmeleri dilegiyle der, cop sehir Amsterdam'dan bildiririm. 
 


9 comments:

kediebru said...

ben tren garına indiğimde garın çöp içinde olmasına çok şaşırmıştım. sadece grevle ilgili değil sanırım bu. almanyada da kar yağınca birkaç hafta çöp toplanmamıştı. bizde hiç böyle şeyler olmuyor mesela artık, çöpçülerimiz çok çalışıyor. neyse sadece onlara değil bizimkilere de zam dileyelim :)

Dudu said...

Ya evet genel olarak Amsterdam cok da temiz bir sehir degil ama boylesini de hic gormemistim. Gocmenlerin yasadigi bolgeler zaten normalde de temiz degil, gel sen simdi bir de gor :)))

Eliza Doolittle said...

Ay sorma Duducum yaaa...Ayni seyi yazicaktim ben de..Bi de kokmaya basladi iyi mi..

ceren said...

O NE YAAA YUH DİYORUM

Selen said...

aa, Jakarta gibi olmuş :p

ayçobanı said...

Bu grevin "Napoli" versiyonunu biliyorum bir kac sene öncesinde, böykkkk!!! Inanilmaz ve dayanilmazdi, hem de yazin, sicakta!! Bir daha böykkkk!! Görüntülere bakilirsa en azindan cöpler posetlerde gibi, sen de not olarak düsmüssün zaten. Durumu yine düzgün kilan da o galiba. Ne olursa olsun cöp cöp iste. Umarim yakin zamanda biter grev, anlasirlar ve temizlerler Amsterdam'i :))

Dudu said...

Eliza; Evet feci kokuyor ama bugun itibariyle bitti grev:) Kaptilar %1,5 zammi :)

Cero; Feci di mi? Biz de "Yuh" dedik :D

Selen; Bu kadar feci mi orada haller yaa?

Aycobani; Copleri bile duzenli iste dedirtiyor zaten o torbalar :))) Burasi su anda sicak olmaktan ote, ciddi ciddi soguk olsa da feci bir koku var her yerde. Yaz mevsiminde kim bilir nasil olmustur...

Black Pearl said...

Duducugun senin yazını gormemistim ben kendi blogumda koyarken. Zaten farklı sehirleri yazmısız.

Ortalıkta minik minik fareler gezer oldu.

Dudu said...

Black Pearl; biz temizlendik sayilir artik, darisi basiniza

 
view sourceprint? 01 09 10