Wednesday, June 30, 2010

biraz muzik?

Simdi muzikle ilgili bir sey yazacagim ya; "Bos zamanlarimda muzik dinler, kitap okur, sinemaya giderim" diye super duper tek duze bir giris yapmak ve kocaman bir kahkaha patlatmak geldi icimden. Ne komik degil mi? Bir zamanlarin, belki hala daha saklanan anket defterlerinde, hepimiz boyle kayda gectik. Hepimiz bos zamanlarimizda muzik dinledik, sinemaya gittik ve kitap okuduk. Niyeyse, hic oturup aylak aylak tv izledigimizi, pecete koleksiyonumuzu nasil her gun serip serip baktigimizi veya bos zaman olmasa bile zaman yaratip mutlaka ayna karsisinda, ablamizin elbiseleri ustumuzde, deodorant elimizde sarki soyledigimizi yazmadik. Ah tabii Kenan Dogulu'ya saplantili olup, ilgili alakali her materyali toplayip, cilt cilt albumler yaptigimi da yazmamistim. Bunlarin hepsi kendimden ornekler, kim bilir daha neler neler cikar.


Onume anket defteri gelse, "muzik dinlemek" benim ilk 3'e hemen hala girer. Muzik cidden hayatimin her aninda. Sabah muzikle uyaniyorum, aksam muzikle uyuyorum. Ben, o guzel kaset donemlerini yakalayabildim. Sabirli bir sekilde para biriktirip, uzun zamandir istedigim MFO albumu, aldigim ilk kasetdir. Muzik zevkim cocukken de saglammis benim diye dusunurum ve  onlarin benim ilkim olmasi da cok hosuma gider. Bir donem, peceteleri serip izlemek yerine kasetlerimi duzenleyip, temizleyip onlara hayran hayran bakardim. Sonra bir donem geldi kaset cektirirdim Kadikoy'de. Bir de sapik bir adam vardi, cektigi her kasetin sonuna "I come, I come" ciglikli melodikli bir sey koyardi. Cok komik cunku; ilk basta onu grubun sarkisi sanmis ve bir guzel "o haaa" cektikten sonra, diger cektirdigimiz kasetlerin de sonunda karsimiza cikinca olayi anlamistik. Adam kendince her kasede imzasini basmis yani :) Sonra CD'ler cikti, ve hemen ardindan MP3'ler. Amannnnnn hic bir seyden geri kalmayayim deyip tabii ki ustune bir de Ipod'landim ama hala daha ben o kaset gunlerini ozluyorum. Uzun uzun basa sona almalari, istedigim sarkiyi bulmak icin butun kaseti alt ust edip yine bir turlu yakalayamamayi, kendi kendime album kapaklari yapmayi falaaan ve filaaan. Eskiye donus olmayacak belli deyip, gunu yakalayip MP3 canavari oldum, interneti somurebildigim kadar somurdum. Degisik degisik playlist'lerim, albumlerim oldu. O arsivleri de hep bir sekilde kaybettim veya back-up aldigim CD'ler bozuldu. Ipod'um su donem en zayif, en gucsuz, en bir bos donemini yasiyor. Icine girmis 3-5 albumle kendini dondurmeye calisiyor cunku artik ne MP3'e ne de onlari PC'ye yuklemeye, hic bir zaman beceremedigim ve yapanlari kiskandigim (duygu'ya selam olsun!!!) dosyalamaya halim ve zamanim yok. O yuzden de ufak capli bir arastirma sonucu iste yeni kesfim ve oyuncagim Spotify'i size tavsiye edecegim. Muhtesem bir program. Programi bilgisayariniza kurup, hemen bir hesap aciyorsunuz. Ucretli veya ucretsiz uyelikler var. Ucretsizinden ayda 20 saat faydalanabiliyorsunuz. Yok yok bu programda! Her sey var, yani ben aklima gelebilecek her grubu, sarkiyi, artisti aradim. Hepsini de bulabildim. PC basinda cokca zaman gecirdigim su donem, Spotify en buyuk eglencem. Ben mutluyum kendisiyle, varsa benim gibi baska muzik delileri, onlar da mutlu olsun isterim :)


vaya con dios - nah neh nah

6 comments:

Eliza Doolittle said...

Kuzucum, biraz muzik biraz Amsterdam derkeen, haftasonu LindyHop exchange party var.
http://www.amsterdamlindyexchange.nl/alx/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=53
Linke goz at, vondelde swing music esliginde danscilar filan, mis derim...

Dudu said...

Aaa evet gormustum bunu baska bi yerde daha. Persembe aksami Vondel'i deneyebilirim. Tesekkurler:)

chloe said...

aktivasyon kodumu bir türlü yollamadılar e-posta adresime. neyi yanlış yapıyorum, merak ediyorum?

chloe said...

anladım, türkiye'de namevcut bu program. kullanamıyoruz...

Dudu said...

chloe; enteresan cunku ist'den bi arkadasim kullabiliyor. good luck :)

chloe said...

biraz illegal davranmış olabilir arkadaşın :))) çünkü websitesinde durum benim söylediğime geliyor, şimdi bende proxy ayarlarımla oynamaya karar verdim :)))

 
view sourceprint? 01 09 10