Wednesday, June 2, 2010

Gogol Bordello

Balkan muziklerine hayranligim dillere destan. Ne olduysa Shantel'i kesfedip, Shantel'in valla billa beni konser sirasinda kesmesi ve benim arsizlasip her konserine gitmemle basladi olay. Yuz buldum da gidiyorum diye bir sey yok, gayet de seviyorum ve egleniyorum. Arkadaslarima, bu sevdamdan gina geldi ama neyse ki Tinie de seviyor ve biz iki deli en son Alacati'ya tatile gittigimizde Babylon'da Shantel konserine giderek "Yuh artik tatilde bile mi yaniii?" dedirttik. Yine olsun yine giderim. Hem o gun Shantel'le bire bir tanisip, kendisinin yuksek ilgisine bile maruz kaldim. Ben kesinlikle Shantel'in tipiyim bence. Gulme! 

Gogol Bordello da baska bir sevdigim Balkanlar'dan kopma gypsy punk grup. Bundan seneler senelerrr once New York'da bir festivale gitmistim. Gidis amacim Red Hot Chili Peppers, Garbage, 311 ve bonus olarak da Snoop Dogg izlemekti. Konser alanina gittigimizde, yan sahnelerden birinde ziplayan, abuk abuk sahneden sarkan, cingene muzikleri yapan ve besbelli cingene olan bir grup vardi. Toplasan belki 50 kisi yoktu onlari izleyen ve dinleyen ama adamin dunya umrunda degil. Kendi egleniyor ve bir o kadar o bir avuc insani eglendiriyordu. Isimlerine baktik; hmmmm "Gogol Bordello". Icinde Gogol olan her sey guzeldir zaten tezimi dogrulamis olduk :P Hafizaya aldim o zaman, unutmazsam hemen albumunu indireyim dedim. Unuttum tabii ki! Sonra yine bir zaman gecti gitti ve bu adamlar yine karsima ciktilar. Ohannesssss! Madonna bunlara destek olmus, yetmemis almis bir de bunlarla sahnelere cikmis.Adamlari tut tutabilirsen. Bir kac ay once, Paradiso'ya geleceklerini ogrenince hemmmmen kaptik biletleri, +1 bir de annem icin. Biz annisle kendimizi kokteyllere vermis konsere hazirlanirken, Tinus da arkadaslariyla konser oncesi erkek muhabbetlerine dalmisti. Paradiso'ya gittigimizde anladim ki bizimkiler burada da pek guzel kesfedilmis, Gogol kadar meshur olmus ve sold out olmayi basarmis. Helal olsun mu olsun! 
Grup bariz gypsy punk muzik yapiyor. Yerinde duramayan da bi kalabalik olunca, sirtimizdan terler suzule suzule, nefes alamaz hale gelene kadar dans edip, tepindik. Bir cok sarkinin sozlerini tam bilmeden sadece "lalala ala ahdhfugnriuuughhhaaasiuoooo" diye bagira bagira costuk.  Oh bir iyi geldi ki sormayin. "Oturmaya mi geldik  alooooo ya hadi kalkin aaaaaa" demeye kalmadan daha ilk sarkiyla brlikte belli oldu ki ziplamayan ezilirdi kardes.  O yuzden annem cikti yukarda uslu uslu oturdu, yerinde dans etti. En son galiba Iggy Pop izledigimde boyle suursuz, bilincsiz ve dengesiz ziplayip kendimden gecmistim. Sagdan soldan gecen kopuk kopuk biralarin omzuma, ustume dokulmesini bile  hiiiiic umursamadim. Hah yani bira alt tarafi abiiiiciiim baksana surda Gogol calio. 
Gogolcum Bordellocum; cok seviyorum sizi. Nolur arayi acmayin, tez zamanda yine gelin, hep gelin nooooolur. Cok isterim ki gelesiniz evime de misafir olasiniz. Tshirt'u cikardin da gorduk bak kemiklerin sayiliyor. Pazardan taze balik alir  yeriz, soyle mezeler filan, sen yine elinde sarap sisesi dikersin  kafana zira pek eglencelisin o hallerinle. Ziyaretinin hatirina, seni kirmaz ben de o gun bak soz mor giyerim. Yuru beee Gogol kim tutar seni. Ah bi de yaa reca etsem ben buyuyup mezun olunca, bir gun de benimle calissaniz, ben getirsem sizi buralara oralara suralara bir yerlere? Hih nasil olur? Tamam soz vermeyin ama  hani bir teselli, bir why not? Bayiliyorum size!
 


Sunu dinleyin



Izlemediyseniz sunu da bir izleyin bakiiiiim!!!

9 comments:

Flying Dutchman said...

SUŞenlik'te müthiş bir performans vermişlerdi seneler önce

Gogol Bordello'yu seviyorsan Rupa and the April Fishes'i de öneririm..

Eliza Doolittle said...

Bayilirim...Bu ture de, Shantele de GogolBordelloya da bayilirim...Paradisoyu kacirdim, agliyciiimmm!!!!!

Dudu said...

Dutchman; Hemen onlara da bakayim! :)

Eliza; Tuh yaa! Bundan sonra gitmeden once soylemeli, haber vermeli demek ki :) Eger bu tur seviyorsan sana cuma aksami Pakhuis'daki konseri tavsiye ederim. Kocani calacak, superlerdir, orjinal Balkan :) Hosuna gidebilir!

Hayalbemol said...

Yazdıkların grup hakkında düşüncelerimde bir merak uyandırdı. Tanıtım için teşekkürler.

Dudu said...

Hayalbemol; Oh ne mutlu bana! Umarim begenirsin!

yaban said...

Duygu, benim de muzik kulturum pek yoktur, fakat Balkan ezgilerini severim.. Onerilerin icin tesekkur,, daha sik yaz muzikle ilgili, bunlari begendim ozellikle gogollu olani..

Dudu said...

Tesekkur ederim Baris. Aklima geldikce, costukca yazarim :)

görkisan said...

gogol'a bayildim :) onu buralarda yazanlara daha cok bayildim :)

Dudu said...

Gogol da hepimize bayiliyormus Gorkisancan :))

 
view sourceprint? 01 09 10