Tuesday, November 30, 2010

Ask ve kar

 Ben daha yaz tatilimi dogru durust yazmayi bitirememisken, buyrun iste kis yazisi. 

                                                           
 "Bu sene cok soguk bir kis olacak" demislerdi taa yaz aylarinda. "Hep ayni hikaye, kis iste canim tabii ki soguk olacak hem de Amsterdam'da yaaani" demistim. Ben ettim siz etmeyin. Dogru soylemisler, yalan degil. Gozumun nuru, burnumda buram buram tuten Istanbul'da hava hala 25 derecelerdeyken, ask sehrim Amsterdam'da hava su an itibariyle -4 derece ve kar yagiyor. Cumartesi sabah ufak ufak yagip hemen ortaliktan kaybolduktan sonra, bugun bir anda bastirdi ve sehri su sevdigim beyaz, aydinlik ama soguk havaya soktu. 3-4 dakika icinde 2 defa duserek de kendi rekorumu kirdim. Tinus'un eline koluna yapismis yururken bi anda kayip sol kalcamin uzerine dustum. Tam toparlandim "hahaha ama iyi dustum, yavas yavas bak hic acimadi" derken bi anda yine kendimi yerde buldum. Bu sefer popo ustu, bacaklar da onumde V seklinde. Gulmekten yerden kalkamadim, yoldan gecen biri agliyorum sandi, gulmekten o'na cevap veremeyip daha da fazla gulmeye basladim. Unutmusum iste karda yurumeyi, e bi de disarda yakalandim yani sagima soluma yastiklarimi da baglamamistim. Ilk gunden boyle yerlerde surunuyorsam, kis sonu halimi gormek lazim.

Koca beybi Tinus 32 yasina basti. Cuma gunu grupca 15 kisi kalktik Nomads'a gittik. Ortaya gelen koca tepsiden hep birlikte yemek yemekten tutun, ortalikta fir fir donen dansozune kadar tam bir Arabian restaurant. Dansoz gormus Tinus, sabahlarin sultani Seda'yla yarisir ve atlar hic durmaz danseder. Dansoz de zaten sisko olunca "Oyna yigidim oyna helalin hos olsun" diye kipir kipir omuzlarimla eslik ettim. Tinus'a gunun esas surprizi; Bruksel'den dogumgunu icin gelen Nuh'un Ankara makarnasiydi. Gorene kadar hic de anlamamisim ne cok ozledigimi, o'nun gelisinin benim icin ne buyuk anlamlari oldugunu. Sarilmaktan bogacagim, havalara ziplamaktan kafami tavana vuracagim sandim. Imkanim olsa, pastanin icine koyar cikartirdim ama olmadi, Tinus mekanda yedigi bi omuz darbesiyle surprizi kesfetti. Hollanda gelenegi; dogumgunu olan kisiden ote, ailesine arkadaslarina da hep "Happy Birthday" denir. Ilk zamanlar cok komik gelen bu durum, aslinda cok da hosuma gitmeye basladi. Cuma aksami, herkes benim de dogumgunumu kutladi da galiba ben fazla havaya girdim bi ara birisi "sanki bugun senin dogumgununmus gibi" dedi. Dogdugum gun, sevgilimin dogdugu gundur dedim gayet sahte sesimle :)
Her dogumgunu boyle gecsin insallah. Kahkahalari hic bitmesin sevgilimin, hep gulsun, hep guldursun, hep mutlu olsun, senlikli, mutlu ve cok saglikli bi hayati olsun. Komik ama bazen tanismadigimiz seneleri dusunup ne ayri yerlerde ne bambaska seyler yasadigimizi dusunuyorum. Cocuklugunu merak ediyorum, teenager zamanlarini merak ediyorum, acaba ben su yasimda su gun sunu yaparken o napiyordu diye dusunuyorum. Fotograflarina bakip, o'ndan dinlediklerimle birlestirip o gunlerin renklerini bulmaya calisiyorum sanki o'nunla yasayabilmis olabilecekmisim gibi. Anlatabildim mi? Keske keske daha cok cooook once tanissaymisiz, vakit kaybetmeseymisiz diyorum. Oyle seviyorum ki, keske daha once sevip sevilseymisiz diyorum. Acigi kapatmak lazim, her yil icin on bin  kere fazla sevmek, sarilmak, opmek lazim.

Kar yagdi diye boyle romantigim! Beyaz yakisiyor bu sehre, bize de ask!

10 comments:

_Bilgece_ said...

çok güzel bir yazı aynı benimde hislerim duygularım böyle canımın içi kocama karşı :) bizimde burda soğuklar başladı Fr'da yani. hatta aynen kar bile yağdı ama sonra hemen eridi. soğuk ama sanırım Amsterdam kadar soğuk değildir ben öyle soğuğu bir yerde görmedim yaa..geçen sene 2 defa geldiydik, birinde sevgilimle ikimiz kasımdı soğuktu, öbüründe de TR'den arkadaşları getirmiştik ocak sonuydu bu sene işte ya buzdu buzzzz hayatta gitmem dedim bir daha Amsterdam'a..öyle soğuktu işte bilirsin.. neyse fazla uzattım gece gece..:)

ceren said...

ve günler günler sonra gene son paragrafı benim gözlerimi dolduran bir yazı yazdın sanırım hormonlardan :):):):)

lily of the valley said...

Ne guzel ya yeni yila kar ile birlikte girelecek orada.. Gecen sene burada 25 dereceydi 31 aralikta bakalim bu sene nasil olacak!! Ikinizin de dogum gunu kutlu olsun :)Bu durumda hediye de geliyor mu?? :))

pianthus said...

Mutluluğunuz sonsuza kadar sürsün:) Nice yaşlara..

yaban said...

Dogum gununuz kutlu olsun Dudu'cugum,,
cok samimi bir yazi yazmissin, fotograf bile cok sicak,, kar ve kisi anlatiyorsun ama gayet sicak bir yazi,, :)

Dudu said...

Bilgece; Bir de bahar-yaz aylarinda deneyin derim :)

Ceren; Simdi gelir o hormonlari yerim, yaza da nur topunu :)

Lilly; Maaaaaaaalesef hediye gelmiyooooor! Malta'nin tadini cikar valla burasi coook soguk :)

Pianthus; Dank je welllll :)

Yaban; Evimde miril miril sicacik otururken yazdim diye mi oldu acaba? Ya da sende de hormon etkisi? :)) Bi de bu sene sogukla barisik bi kis gecirmeye karar verdim, won't complain insallah :))

Eliza Doolittle said...

Mutlu yillar sekerim! Sogukla ilgili bohurdeyen bi post yapmistim ki bunu gordum...

Dudu said...

Eliza; Bastim yorumu hemmen bende sana :) Dedigim gibi; safca bi sevgi var icimde bu kisa karsi! Bozmayin havami :D

kedi ebru said...

duducum, ben de çok duygulandım satırlarını okurken. ne güzel yazmışsın :))
beraber geçiremediğiniz yıllar, geçirecekleriniz için sadece bir hazırlıktı, kanımca ;)) hep mutlu olun. maşallah :)) bi de maşallah diyip nazar boncuğu tak tinusuna da hep böyle güzel büyüsün :P
hala sıcak istanbuldan sevgiler :DD

Dudu said...

Ebru; Hepinizin hormonlarinda bi sorun var bence:)) Gule oynaya hoppidi yazdim yaaaww :D Omzunun kosesine de ilistirdim nazar boncugunu Tinus'a :)

 
view sourceprint? 01 09 10