Friday, December 3, 2010

Undomestic ben

Valla ben hep daginiktim. Boyle gelmis boyle gider bi durum bu!

Ablamla ayni odada yatardik. Benim zittim. Inanilmaz duzenli, titiz, terli toplu dediklerinden. O dolap bi kere mi dagilmaz? Benimki de bi kere bile toplu olmazdi! Benimkinin daginikligindan o'nun dolabin kapagi acilmaz (sliding doors). Arada bir o'na gelirlerdi. Eve gelirdim bi bakarim odadaki butun esyalarim yani daginikligim, kiyafetlerim kapinin onunde duruyor. Of derim yine gelmisler bizimkine! Salonda otururken cok gormusumdur; odamdan havada ucarak cikan kiyafetlerimi. Cok duymusumdur annemden de "Sen bu evde olmayinca niyeyse bu ev hic dagilmiyor", "Ayh Dudu yok ya evde, bi gorsen ev hic dagilmadi bu hafta" filan demeler. Gucume gidiyordu diyecegim ama valla TINNN! Arada bir denerdim duzenli-toplu olmayi. Ev halki icin odama geziler duzenlerdim;  "Gelin bakin naaaaptim! Iyi bakin bi daha zor gorursunuz" gibisinden!

Annem; benimle yasayacak insana, beni alacak koca'ya sabirlar ve bana da benim gibi birisini diledi! Temiz kalpli kadinin hali bi baska oluyor tabii ki. Hidrellez'de de beni ve cop adam cizmis gul agacinin dibinde gecenin bi yarisi. Sonra Tnus karsisina cikinca "Nasil da guzel cizmisim ama keske azcik etli butlu cizseymisim, nerden bileyim boyle bire biri gelecegini" demisti! Cop adami tutturdugu gibi, dilekleri de kabul oldu. Tinie ve ben tencere yuvarlanmis kapagini bulmus insanlariz. Bi cok insan evimize gelip, duzensizlige sasarken biz o duzen icinde mutlu mesut yasiyoruz. Bazen bana bile abuk gelen komik-daginik bir duzen hakim bu evde.  "Aaaa olmaz ama bu kadar  yaaa topla sunlari" dedigim oluyor ama aynen sonra o da bana carliyor! "Olmaz ama bu kadar, topla su dolabini yani kendi tarafimi acamiyorum" diyor ahaah yine bir sliding doors durumu. Bi kere cok sinirlenip, ben yokken benim dolabimi topladi. Nasssi sinirlenmistim, renklerine gore ayirmis her seyi! O'nun da duzeni o iste! Dolaplarin kapagini acip icine bir sey firlatirken eger gozgoze gelirsek boyle mutlu mutlu bakiyoruz birbirimize, iste o anlar romantik anlar! Ruh ikizimsin beybi, beni tamamliyorsun askim!

Bunca daginikliga, umursamazliga ragmen temizlik soz konusu oldu mu ORDA DUR YOLCU! Bit Palas'daki Hijyen Tijen kadar olmasam da hijyen mijyen benden sorulur simdilerede! Tabii sadece 2 senedir, evlendigimden beri biliyorum temizlik yapmayi. Ilk baslarda hep anneme, ablama soruyordum, denk gelirse ciddi ciddi izliyordum nasil yapiyorlar diye. Boyle de undomestic bir insan(d)im. Dutch standarti temizlik farklidir ama 2 yilda allem kellem o'nu da egitebildim, ogretebildim. Mutfak ve banyo alet edavatinin birbirine karistirilmamasi gerektigini biz biliyoruz da Dutchlar pek bilmiyor maalesef. Veya bulasiklarin durulanmasi gerektigini !!!!!!!!!  Bi kere beni bulasik yikarken goren kaynanam, hayretler icinde gelip izlemisti aynen benim o'nu bi kere izledigim gibi! Ayri dunyalarin insaniyiz Mujgan! 

Su gun yine temizlik gunum! Kadinim yok! Turkiye'de herkesin bi kadini vardir, olmayani garip karsilarlar! Sabahlari hep gorursunuz onlari. Kafada bi bas ortusu Anadolu stayl, bol uzun etek, ustlerinde bazen Metallica t-shirtu bile olabilir, evin hanimi vermistir o da giyer! Karinca surusu gibi boyle minibuslere binerler, inerler, evlere dagilirlar. Direk gorurum, tanirim onlari. Isimleri vardir ama yoktur. Hepsi kadin'dir. "Kadinim geldi bugun, kadinim gelcek yarin, kadin evde temizlik yapiyor, kadin burayi silmemis bak hep ustten temizlik yapiyor, kadinim cekmece iclerime kadar yapiyor, kadinim cok iyi sana da gelsin, kadinimdan memnun diiilim" Burda yok! Olanlar tabii ki var da, yani eger bizim Dutchlara kadinim var desem "E sen naaapiosun peki?" derler. E dedirtmiyorum iste, her hafta yapiyorum temizligi boyle eli iste gozu oynasta sekilde. Haftasonuysa Tinie'yi de dahil ederek, degilse aksama o'na da parca parca seyler birakarak. "Sekerim aksama yemegi sen yap, sonra da mutfagi temizlersin! Biliooosuuuun ennnnn sevmedigim sey su ocagi temizlemek, nasi sen oyle iyi yapiyosun anlamiyorum yani ben beceremiyorum hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiic". Yani aslinda en bi kadini olabilecek insanken, Dutch kosullar altinda "kadin" olmus biriyim ben. Ajda misali; boyle iki is yapip bi post atip, bi makine acip bi dergi bakip, bi toz alip bi dizi izleyip, bi banyo cif'leyip bi ders calisa calisa is yapiyorum. Ajda'ya ancak bu kadar benzeyebilirim! Temizlik yaparken ki hallerimi, Ajda'ninkilerin yanina koyardim da...Eyeliner'imi yamuk cekmisim, kotu gozukuyorum bi de zaten gozume kopuk geldi rimelim akti. Bi dahakine waterproof olani surecegim!



http://fizy.com/s/1ahjjc 
Benden Tinie'ye gitsin bu da! Gozlerin mavi mavi olmasaydi, belki simdi benim de bi kadinim vardi oglen yemeginde lahmacun-ayran ismarladigim!
:)

15 comments:

Selen said...

Sana buradan ucuzundan bir kadın gönderelim

Dudu said...

Illa gondereceksin di mi o kadinlardan bi tane buraya! Komisyon mu aliyorsun napiyorsun ben anlamadim ki? :)))

tuguna said...

valla aynen ben de hollandalilarin su teedoek dedikleri zimbirtiyla kopuklu tabaklari kuruladiklarini gorunce sok gecirmistim ulan kimyasal o deterjanlar durulasaniza filan diye.

hollandayi severim,mesudum filan da soyle uc kurusa "kadin" cagirabilsek keske biz de. nasil useniyorum su sogukta temizlik memizlik.

Dudu said...

Tuguna; Kanser olmaktan da korkmuyorlar! :))
Uc kurusa cok da guzel Bulgar kadinlari cagirilabiliyor da olay para degil ki mantik ters geliyor bu insanlara :)

Anonymous said...

Bagyan kirectasi said :)

Bulasik yikarken saskinlikla izleyen kaynana, bulasik yikayisi saskinlikla izlenen kaynana, ayakla basilan ve basilmayan yerlerin temizliginin ayrilmasi gereken bezleri... Dejavu mu desem ne desem bilemedim hehe :)
Bir de yemek yapisi saskinlikla izlenen kaynana izlenimlerini bekliyorum senden! Soyulduktan sonra yikanmayan sogan, patates karsisinda yasanan derin saskinligin da ortak bir paydamiz olabilecegini hissediyorum!!

Bu aradaa, nerde benim mailime cevap? Top hala sende, hatirlatiyimmm.

Happily Dying Of Chocolate said...

"Isimleri vardir ama yoktur. Hepsi kadin'dir." fena demissin!

ceren said...

o mutfaktaki rafları topladığım günler geldi aklımaaaaaaa :):):):):):):)temiz arkadaşım benim ben bile sindirdim dağınıklığını sen dağınıklık içinde düzenli bir kadınsınnnn.
Love u

Dudu said...

Bagyan Kirec; Uzun zaman once biraktim yemek hazirlama surecini izlemeyi :))) Maile de hemen cevap yazicam simdi!

Choco; Yalan mi? Bi gun belgeselini cekicem ben bu olayin! :)

Ceren; Benim de aklima; siz gittikten sonra bizim kendimizi nasil rahat birakip her yeri dagittigimiz geldi hatta sana da fotosunu yollamistim :)) Iki canli arkadasim benim, operim :)

ceren said...

hehehehehehehehe :):):):):):):)
o kadarmı kastım ya aşkolsun ama

lily of the valley said...

Anlattiklarin ayni ben sanirim dunyanin baska bir ucunda kayip ikizim varmis :):):):)Ben de temizlik delisi degilim ama burada da banyoyu temizledikleri bezle mutfak tezgahini kullandiklarini duyunca vazgectim kadin falan eksik olsun. Ben de cok sansliyim stefan da benim gibi pek derli toplu degil annem bayagi bir endiselenmisti 2 daginik nasil yasayacaz diye :):)

Dudu said...

Lilly; Acaba bi tek bizde mi ayri bu bezler? :))) Pis dedikleri Turkler mi aslinda esas coook temiz olanlar? Endiselencek bir sey de yok, 2 daginikdan daha iyi bir couple olamaz :P :))

Selen said...

Gonderecem illa. Diyorum sana, bu isi paraya cevirelim. Sen kocalari bul, ben kadinlari. Aradan komisyon alalim.. heheh

Dudu said...

Ek is diyorsun :))) Ozele gel, detaylarda bulusalim :D

cometa said...

fizy linkine tıklamamla ofisi dolduran mavi mavi masmavi başlangıcı:) günümüz şenlendi..

Dudu said...

Cometa; Hos geldin!
Muzik zevkimden suphe etmeni istemem ama inan bana temizlikde filan iyi gidiyor :D Bayik ofis gunlerinde de senlendiriyorsa e daha ne olsun :)

 
view sourceprint? 01 09 10