Wednesday, June 22, 2011

Turk musun?

Acele acele alisveris yapiyorum dun. Arkadasim evde bekliyor, ben cikmis tavuktu-salataydi ne bulursam toplamaya calisiyorum. Girdigim market Turk marketi biliyorum tabii ki. Hosuma da gidiyor su istedigim tavugu Turkce isteyebilmek cunku ayh bi turlu aklimda tutamiyorum o Dutch ismi. Bak yine unuttum zaten. Bzim Goztepe'de mahalledeki bakkalda, markette bile bu kadar cesit yoktur. Yok yok, ne ararsan var. Zaten kendimi Istanbul'da sanmisim, Tadim cekirdege daliyorum, hayley, can erikler sarmis dort bir yanimi. O anda da radyoyu dinliyorum, trafik haberlerini veriyor "Offf diyorum yaa hep ayni sey yaaa, zaten ne zaman kopru yolu acik oldu ki?" O anda bi an "leeaann ben bunu nasil anliyorum" dedim. Evet dostum, Amsterdam'da Turk bakkalinda Turk radyosu dinlenir ve koprudeki trafikten, Besiktas istikametine giden yoldaki yol calismalarindan haberler alinir. Ben de yabancilastigimla kalirim.
Sonra firladim, atladim gicir bisikeletime eve dogru gidiyorum. Aaaaa krema almayi unuttum. Hemen ilk gordugum markete giriyorum. Hollandaca konusuyorum, "Creme-Fraishe" var mi diyorum. Bakiyor bakiyor, yok diyor kalmadi ama o neydi ki? Istersen "Krem Santi" var diyor ama krem santiyi Turkce soyluyor S'ye basa basa hahaha anliyorum ki biz 2 Turk azcik buzcuk Hollandacamizla birbirimizi anlamaya calisiyoruz. Neyse butun aksam KREM SANTI dedik gulduk, canim da cekti de kimseye diyemedim azcik ucundan dietteyim de :)

7 comments:

i am not your freud said...

hehe burda ben pizzacıdayken oluyo o muhabbet sık sık. bi de türk müsün'den başlayıp hayat hikayesini anlatmaya kadar uzanan bi muhabbetle kitleyen arkadaşlar var onlardan koşarak uzaklaşmak lazım bazı bazı :)

Dudu said...

-Turk musun?
-Evet!
-Yok ama Turk gibi degilsin sen!
-Nasi yani?
-Benzemiosun, Temiz Turk'sun sen
-Temiz ?!?!??!

Diye bir diyalog gecmisti ki hala gulerim :)) Turkcem ve sariya boyanmamis saclarimdan dolayi oyle demis megerse abi :))

Gulcin said...

Hic benzemiyorsun, belki Italyan belki ispanyol belki... belki... boyle uzayip gidiyor :)

radyoya denk gelmedim ben ama daha marketlere gitmeye devam edeyim :) Can erik derken de yesil olan mi yoksa?

A-H said...

Sanirim dunyanin bir ucunda birbirimizle olmadik dillerde anlasmaya calisan ve aslinda anlasamayan bir toplumuz :)))

bu arada can erik diyerekten beni ozendirdigin icin bu seferlik affediyorum bir daha olmasin lutfen hehe :P

Dudu said...

Gulcin; Evet o yesil eriklerden, sulu sulu :)

A-H; Yok yok cok feciydi tadi zaten, hic ozenmeeee ooyykkk oykkk :P

Bitter said...

online turk marketi ararken bu blogu buldum :) gelmisken sorayim bari, o her seyi buldugun turk marketi nerede hangi tarafta? benim gittiklerimde oyle cok bir sey bulamiyorum da. gerci tadim cekirdekle rulo kat var ama ne bileyim soyle guzel bir beyaz peynir, koska tahin pekmez filan yok mesela :)

Dudu said...

Bitter; Amsterdam West'de Bos en Lommer taraflarinda bulabilirsin turk marketlerini. Guzel-temiz ve taze urunler satan yerler var tavsiye ederim.

 
view sourceprint? 01 09 10