Wednesday, September 14, 2011

Dudu? Burdayim!



Yaz tatili bitti, aci oldu!
Son yillarin en uzun tatilini yaptim. 1 Temmuz'da Hollanda'dan ayrilip, 5 Eylul'de geri dondum. Istanbul'da mahalledekiler "Ayh galiba o bosanmis gelmis herhalde bak aylardir burada" demeden, Hollanda elimden oturum kartimi almadan, kocam delirip "Yeteeeeeeeer" diye bagirmadan dondum geldim. 
2 hafta Yunanistan ustu 1 hafta Istanbul'da Tinus'la onun tatiline cila cektik, Rock'n Coke'da arkadaslarimizla eglendik, klasik Asmali eglence gecelerimizi yaptik ve uzgun suratlarla, opucuklerle ugurladik onu soguk, havasi batasica Amsterdam'a. 
Geri kalan zamanda hemen her gun yegenlerimle, ablamla, annem-babamla ve arkadaslarimla gecti. Sanki hic gitmemisim, sanki geri donmusum, sanki ben hep Istanbul'da yasiyormusum gibiydi, guzeldi. Konserler, adalar, moda'lar, vapurlar ohh misss... Okul, is, ev dusunmemek cok guzel ama Tinus ozlemek zordu. Acilan okulumu, derslerimi de umursamayip tatilimi bir 10 gun daha uzattim, piskin piskin ailemle Ayvalik'a tatile gittim, yegenlerimle muhtesem bir tatil gecirdim. 
Almanya'dan gelen, yillardir gorusmedigim arkadasimi agirladim Istanbul'da. Turist gezdirmeyi hic sevmeyen biri oldugum icin zor gececek sanmistim ama hic bekledigim gibi olmadi. Cok da uyumlu bir kiz olmasi sayesinde, biraz turistik biraz lokalistik (o ne demek? :)) ) bir hafta gecirdik, cok eglendik. Boyle turist misafir dostlar basina. 


Istanbul'dan ayrilmak zordu. Karsilanmak cok guzel de, ugurlanmak ne kadar uzucu ne kadar aglak her seferinde. Daha ayrilirken bir dahaki ziyaretin planlarini yapmak, dusunmek, zaman-mesafe kavramlari henuz oturmamis miniklere gittigim mesafeyi, donecegim zamani anlatmaya calismak... 


Simdi yeni planlarimizla, hedeflerimizle, yeni kararlarimizla hizli bir Eylul'e girdik. Mesela; birbirimizin dilini ogrenmeye en sonunda karar verdik. Volks'da Turkce, UVA'da Hollandaca kurslarina yazildik, bu kis bu isleri halletmeye karar verdik. Girdigim sinavda 3. seviye cikmama yalan yok tabii ki cok sevindim. Anliyorum ama konusamiyorum desem de galiba konusamadigimi saniyormusum, kursta boyle konustukca ohh ohh diyorum Dudu hanim noldu diliniz cozuldu. Bosuna dinlememisim galiba 3 senedir!
3 sene demisken, evliligimizin de 3. yilini kutladik. Once ayri ayri, sonra basbasa, sonra da evimizde verdigimiz bir partiyle arkadaslarimizla. 
Hakan Gunday okudunuz mu? Az'i okudum ben tatildeyken. Daha sayfa 50 filandi hikaye cigrindan cikmisti, sonrasi zaten yikildi. Cok guzeldi, simdi diger kitaplarini merak ediyorum. Elimde bir suru yeni kitabimla dondum Amsterdam'a. Taze taze Inci Aral'in Sadakat'i bitirdim. Sadakat nedir ki? Iliskide ozgurluk ne? Sonsuza dek diye bir sey var mi gercekten de? Carpici bir romandi. 
Birazcik Istanbul havasi, arkamda unuttugum esyalarim ve butun nesesiyle birlikte Istanbul'dan arkadasim ve esi geliyor cuma gunu. Her sey hazir, bekliyorum.
Bende bunlar var! Eee sizde ne var ne yok? Bloglar birikmis, vakit buldukca okuyorum, ozlemisim!
Muck!



8 comments:

i am not your freud said...

ooo 3. yılınız kutlu olsun dudu hanım :) ben de napiyim işte benim de tatilim güzel geçti, dudu'yla tanıştım, çok memnun oldum :) şu öğrenci vizemi yoluna koyiyim, amsterdam biletleri bakıyorum!! haberin olsun!!

Eliza Doolittle said...

Happy 3rd şekerim, bizim 3 de azz sonra:) Adalar modalar vapurlar oh ne güzel geçmiş ne iyi gelmiş.
Bu arada benim de artık bi Dutch başlangıç yapmam lazım. Seviye: 0. Ne önerirsin?!

Dudu said...

Freud; Hihihi ben de cok memnun oldum. Bekliyorum, Deniz'i de :)

Dudu said...

Eliza; Derdin ne niye Dutch ogrenmek istiyorsun diye sorarim once bir :) UVA en iyisi, en ciddisi deniyor. Ben daha once sadece 3 ay Volks'a gittim sevmedim, baska da kurs tecrubem yok.

A-H said...

Ozendim valla bu kadar uzun sureli memleket gezisini gorunce :)
Hosgitmissin evine ;)

Dudu said...

A-H;
Tesekkur ederim. Cok iyi geldi boyle uzun tatil, uzun sure yakinmam! :)

Deniz said...

Ogrenin ogrenin. Ayip yahu, niye ogrenmiyorsunuz? Yoksa dilin buyusune kapilip Turkce'den tiksinmekten mi korkuyorsunuz hanimlar :)

Kizlar, hadi artik, bu kisin bi kere goruselim. Iki Amsterdamliyi ayagima getirtmek ayip, bi vakit ayarlayalim da ben kicimi kaldirayim bari.

Ve Eliza, ben de Volksuniversiteit da iki donem mi ne ders almistim, vaktine yazik. Olabilecek en iyi sey universite kurslari. Boyle cok matah biseymisim gibi konusmak istemem ama diger kurslarin entellektuel seviyesi bize uymuyor anacim.

Dudu said...

Deniz; Ustume gelme, ogreniyorum iste :)) Volks'da seviye iyiydi ama ben kursu sevememistim, igretmeni filan. Geldigimin ilk haftasiydi, darallardaydim yani bana da oyle gelmis olabilir.
Amsterdam bulusmalarina acigim :)

 
view sourceprint? 01 09 10