Thursday, September 8, 2011

Pina

Hable con ella'yi defalarca izleyip, Pina Bausch'u da oyle kesfedip hayrani oldum ben. Cafe Muller'den gosterilen sahneyi basa alip cok izledim, muzigini dinledim. Allahim Allahim bir kere izleyebilsem sunlari derken...
Pina Baush'un ekibini sahnede ilk ve son defa 2003'de Istanbul'da Tiyatro Festivali'nde izleyebildim. Ogrenciydim, dans, tiyatro, muzik hepsiyle cok ilgiliydim ve o gosteriyi izleyemezsem olurdum. Kisa zamanda sold-out olmustu ama iyi ki AKM'de calisiyordum ve arka kapilari, gizli gecisleri, iceri sizmanin yollarini biliyordum. Yine olsa yine yaparim. Abartisiz, hayatimin en guzel gosterisini izlemistim. Nefes, Pina'nin Istanbul'dan esinlenerek yarattigi bir dans tiyatrosuydu. Abartmiyorsam 3 saate yakin surmustu ve agzimiz acik izlemistik. Pina'nin Nefes'i Istanbul'da enseme yapismisti.
Sinemada izleme sansimi kaybettigimi sanirken sansima dun aksam, Pina icin yapilmis "Pina" adli filmi beyaz perdede, 3D izleyebildim. Duygusal ve hassas gunler geciriyorum, ruzgardan carpan kapi bile sinirlerimi bozabiliyor. Pina'nin bana iyi gelecegini bilerek gittim. Pina beni onardi, icimdeki o kirilmis yeri buldu, besledi, oksadi. Muzik, dans, duygular, mekanlar ve isik beni alip bambaska yerlere goturdu, anlamlandiramadigim seyleri anlamlandirdi. Pina'nin ne muhtesem bir insan oldugunu, nasil bir kafada oldugunu ve benim o kafaya nasil da hayran oldugumu hatirlatti bana. Unutmustum.
Pina ne yazik ki 2 sene once kanserden hayatini kaybetti. Toprak ve dansci sahnesinin cok da guzel gosterdigi gibi arkasinda izler birakarak, yuregimi serinleterek.
Bir danscisina "You just have to get crazier" demis. Unutmamam lazim bu sozunu.





6 comments:

Happily Dying Of Chocolate said...

yazin olgun. icimde bir yer kapladi. cok guzel.

Mel said...

Pina filmini ben de bu hafta izleyecegim. Uzun bir aradan sonra tekrar yazmana da sevindim :)

Anonymous said...

Merhaba,
Pina ile duygularını içtenlikli ve duygusal bir biçimde yansıtmışsın kelimelerine. Ben de içimde derinde hissettim yazdıklarını. Dansı seven ve izleyen biriyim ama tamamen uzaktan amatörden de amatör bir biçimde. Ne yazık ki Pina'yı sahnede izlemedim, filmi de henüz görmedim ancak televizyonda ya da internette izlediğim parçalar bile beni oldukça etkiledi. Sana hissettirdiklerini de oldukça iyi anlıyorum o yüzden... Dediğn gibi, dansçısına verdiği öğut, kulağımıza küpe olmalı.
Sevgiler,
Tülay
www.tulaykazanci.com

Dudu said...

Choco; Tesekkur ederim. Mutlaka izlemen gerekiyor!

Mel; Uzun bir ara-tatil girdi araya. Filmi begenirsen, Wuppertal'da bulusalim :)

Tulay; Cok tesekkur ederim, cok sevindim bu yoruma. Filmi izlemenizi tavsiye ederim.

hypo said...

selam dudu:)
sadece bir paylaşım:)

http://babafilmizliyor.blogspot.com/2012/01/pina.html

senden ricam blogda yorum yazarken yazı olayını kadlrır mısın....=

bak ne çıkmış;
moderato teronint

Dudu said...

hypo; Burada :)) Ben de anlamadim ne demek :))

 
view sourceprint? 01 09 10