Tuesday, September 4, 2012

Bu aralar

Bu aralar;

Mutfak camina bi sticker yapistirdim hani gozume guzel gozuksun, gelene gecene gulumseme olsun diye. Bana korku olmaktan baska bir sey olamadi. Mutfaga ne zaman girsem, oradan bana biri bakiyor sanip geri sicriyorum, korkuyorum. Yetti beaaa dedim cikardim attim.
Bu yeni is yerinde ana kapidan iceri giriyorsun, az ilerleyip sagdan ikinci kapiyi acip merdiven ve asansore ulasiyorsun. Ilk kapi depo gibi bir yer. Ben her girisimde ilk kapiya, depoya girmeye calisiyorum. Insanlarin bakislari arasinda "ayh ahah ooff pfff" yapip ikinci kapiya yelteniyorum. Bi de yani ana kapidan girerken "bisi vardi bisi vardi neydi baaammmmmmmm..." oluyor. Yeniyim ya bi de sanki herkes bana bakiyormus gibime geliyor.
Hollandacayla artik isim bitsin istiyorum. Durmayayim, afallamayayim artik ya nolur! Mantigini cozduk, ezberleri yaptik hadi az daha gayret.
Bloga yine yorumlar gelsin, muhabbetler donsun,  kaynasilsin istiyorum. Kimler var kimler yok orada bir bileyim. Blog tembelligim de kalsin uzerimden.
Duzenli olmaya calisiyorum. Hani dolabim, ayakkabilarim, takilarim, tabaklar canaklar, ojeler, kitaplar veya daha kucuk dusunelim; cantam. Hani icinde torpum olsun, kalem olsun, bi tane toka olsun mesela bu surekli kabaran kivirlarim icin, orkid olsun, mendil olsun. Hicbir seyi duzene sokamiyorum. Evden surekli torba torba cop tasiyorum. Ne kagit copu bitiyor, ne camlar bitiyor ne de "verilecekler" diye ayrilanlar. Dolabim bombos kalsin istiyorum, yeniden bi duzenlensin az ve oz olsun istiyorum. Bi de nolur sabahlari giymek istedigim seyler utu istemesin cunku ben utu yapmayi hiiiiic istemiyorum.
Su hep erteledigim seyleri yapmak istiyorum. Hala istedigim gibi, su her tatilde sakladigim minik minik seyleri de koyabilecegim bir album yapamadim, fotograflari bastiramadim. Gecen kis basladigim battaniye de hala bitmedi, arkadasimin kismeti de belki o yuzden hala acilamadi. Bu battaniye bitince, karsina beyaz atli prens cikacak demistim, demez olaydim. Oyle cok seyi erteliyoruz ki... Gecen gun cekmecede pecete ararken, gecen sene eylul ayinda evlilik yil donumumuz icin hediye edilmis bir restauran cekini buldum. Cekmeceler ve kafalar oyle karisik ki, varligindan bile haberim yoktu artik. Bu neydi be? oldum. Son kullanma tarihinin bitimine 5 gun kala kullandik. Bu hem duzensizlik, elime gecen her seyi bir yerlere sokusturmam hem de o zaman ooffhh bi gun kullaniriz iste demem.
Yemek yapmak istiyorum. Birlikte calistigim hatunun yemek blogu var, tum gun yemekler hakkinda konusabilir. Ben yemek yapmayi hic sevmiyorum ama beni bile birazcik heyecanlandirdi. Beennnn misafirim diye diye 2 haftayi yedim, mutfaga hic girmedim ama artik vakit geldi. Anneme de oyle diyordum, misafir degisin 2 gun kalir gider senin gibi 9 hafta kalmaz diye yapistirdi lafi ama tabii ki ttiinnnnnn :) Tinie de bir laf yapistirmadan, dun girdim yaptim bir seyler. Az soylenmeye, surat asmamaya , aslinda coook hosuma gidiyormus gibi yapmaya calisarak. Yeni tencere mencere alayim, tarifler bulayim da birazcik yemek yapayim, azicik hevesleneyim istiyorum.
Daha iyi anladim, gecen aylarda neler basardigimi. Simdi o gunler gecmiste kalinca, yapabildiklerime bakinca, Madrid deyince icim bir hoplayinca. Bir de dun aksam evde bir kac saat yalniz kalinca, cok sikilinca vay be dedim ben nasil birakmisim ve o da nasil kalabilmis? Ben bu adami napsam, pamuklara sarip nerelerde saklasam dedim.

Eylul cok guzel bir ay bence. Romantik, ilik, duygusal, islak, guler yuzlu, masum, kirilgan, az sarhos, yeniliklere baslangic... Ne bileyim oyle iste. Bakip bakip sarilasim, gitmesin diye koluna yapisasim geliyor.


15 comments:

Demet said...

Duducum Hollandacayi naptin kursla mi duzelttin yoksa evde mi calistin? Benim korte sinavina girmem lazim bu yil sonunda kaldiriyorlarmis o sinavi. Bende de bu aralar bir duzene girme cabasi sorma, dolaplar kiyafetler elden gecti ama evde daha duzene konacak cok sey var. Bir de bu ara ne yapip derin dondurucuya atilir da eve gelince hizlica yeniri dusunuyorum, zira annem burdayken yaptirip stokliycam hehe :)) Sende haftasonundan bir iki cesit hazirlayip koyabilirsin, hafta ici kolaylik olur. Bu arada yeni isini de tebrik ediyorum. Bir de kulagin nasil oldu duzeldi mi?

beste said...

30 una gelmeden olmaz o yemek memek islerin geciniz;) disariya cikip hayatin tadini cikarma zamani simdi:) yeni isin gucun hayirli olksun :) o sakalam biriktirme huyu bende de var o yuzden ev nefes alamiyor darisi basima diyeyim bende hep haifletmeye kalkarim ! ozlemistik hosgeldinnnnn

Dudu said...

Demet; Ben su belali UVA'ya gitmistim. O ara bayagi ilerlettim, konusmaya basladim ama araya Madrid girince gerilemis gibiyim, tutugum yani. Korte ne hic duymadim? Benim de dolap icleri disarda beni bekliyor ama ben son gunesli gunlerin tadini cikarmak istiyorum. Kulak hala ayni, KNO uzmanina gozukecegim haftaya. En sonunda transfer oldum :)

Dudu said...

Beste; Tesekkurler! Ben 31 oldum Beste Haniiiiiim :) Rotarli geliyor herhalde bana bu domes gucler. Sana gelip senin evini karistirmak istiyorum. Neler neler vardir kim bilir ne heyecanli. Yerin varsa atma! :) Ozlendin!

Demet said...

Sonunda asil uzamanina ulastiysan en uzun sureci atlattin demekki :) Evet bu havalar bi daha kolay kolay gelmez o yuzden bosver simdi cekmeceleri :) Ya bu korte dili bildigini kanitlamanin en kisa yolu. 32 soruda 28 bilirsen geciyorsun. Ama bir kez girme hakkin var ve bu yilin sonunda da sinav kalkiyormus ortadan. Korte Vrijstellingtoets dogru yazdiysam tam adi. Ben de tam araligin son is gunune sinav tarihi aldim :)

Dudu said...

Demet; Inburgering icin degil mi bu sinav? Bildigim kadariyla Turk vatandaslarina inburgering zorunlulugu yok artik. Ay bu isler cok karisik ve benim hic bulasasim yok :)

Demet said...

Evet inburgering icin ama tamamen mi kalkti, dil sinavi halen var diye biliyorum o baska bir sinav degilmiydi entegrasyon icin olan.

Melda said...

Benden de bir o kadar hosgeldin..
Blogunu izlemeye yeni basladim sayilirim..
Eski postlardan da bazilarini...;)
Bu son yazdiklarin coooooooook cok tanidik geldi..
Simdilerde kabahati havalarin guzelligine yuklemek kolay:D
"Personal organiser" diye bir kavram var.
Ben ciddi ciddi dusunmeye basladim:"sil bastan
herseyi ona duzenlettirsem mi?" diye.
Sonra ben devam ettiririm (diye de hayal kuruyorum).
Ilk adim:baslamak!Kolay gelsin..

Dudu said...

Demet; DUO veya IND'den tam bilgi almak lazim benim bildiklerim hep ordan burdan. Bu ara ilgilenecegim, haber veririm.

Dudu said...

Melda; Sen de hosgeldin. Yeni takipciler, yorumlar gelince cok seviniyorum. Annem ve kocam oyle cok denediler ki personal organizer'im olmayi ama maalesef olmadi :)) Ben basladim sayilir, yeni dolap aldim mesela ilk adim olarak :)
Kolay gelsin!

Anonymous said...

dugiii
i misssssssssssss youuuuuuuuu

Anonymous said...

işyerinde gmail yok anonimus yazdim bil bakalim kiiiim hint: sashanin halasinin oglunun yengesi. lan! cok yemek yapmayi ozendiysen kalpak köftesi yapsaydin. bi de ayri bi blog yap siberiancliches, o gunleri nasil saymazsin!! densiz!!! feyz al!!!
ahahahha loooves <3

Dudu said...

kalpak koftesinin tarifini kaybettim, biliosun gizli bi tarifti. gonul'den calsan?
bence bu asansore binmemiz gerekiyor, hadi yuruuuuuuuu :)))
hahaha guzel oldu bu iyi akil ettin :)

Gulcin said...

Dudu sana maille ulasmak istesem hangi adresi kullanmaliyim acaba?

Dudu said...

Gulcin;
ozerduygu@gmail.com mail adresim

 
view sourceprint? 01 09 10