Thursday, October 25, 2012

Bayram seyran

Bayramlarda Turkiye'de olmayinca uzuluyordum bazen sanki bize cok bayram geliyormus, cok buyuk bir olaymis gibi. Neyse ki arada bir denk geliyor bayramda orada oluyorum da hatirliyorum aslinda ne kadar bayramla alakasiz oldugumuzu, daraldigimizi, bunaldigimizi, ahh ahhh o eski bayramlarin artik kalmadigini.
Kulturumu gorsunler, tanisinlar diye her bayram kayinvalidemgilleri bayram yemegine alirmisiz gibi efendim bugun, bayramin ilk gunu olan bugun, tesadufen aksam gorumcemgil, bebeleri, kaynanamgiller yemege gelecekler. Dun aksamdan mutfaga girip, ikina sikina bir seyler pisirdik. Hic sevgi katamadim kusura bakmasinlar, bolca "ne gerek yaa hafta ici boyle buyuk misafir, bir daha asla" kattim, idare etsinler artik sorry yani yapabilecegim bir sey yok. Bebeli misafir zaten sevmiyorum, veriyorlar ellerine bir sey don dolan evin icinde her yer kirinti, ellerle yemek yemeler, o elleri duvarlara surmeler. Bi dur cocugum bi dur yaaa! Hepiniz mi canavarsiniz hepiniz mi kabussunuz!

Bayram havasi gelsin azicik diye de yarin kafa iznindeyim bebegim! Festival oncesi, uykusuzluktan gebermeden onceki son rahat zamanlarimda kafa izni yapayim, yayilip chill yapayim dedim beyimi de kiskirttim, sabah ara hastayim de ver elini dunyayi alt ust edelim dedim. Dunden razi! Bayram gezmesi yapariz iste sonra da orada burada paylasirim, beyim beni bayram gezmesine cikardi derim, sanki beyimin de umruydu bayram!

Kucuklerimin gozlerinden, buyuklerimi de yanaklardan operim  zira eller pis filan oluyor hic sevmiyorum el opmeyi!

8 comments:

Colorful said...

Ayni konu bizim ev sinirlarinda da mevcut. Beyim bayram seyran zaten anlamaz keza sacrifice lafini duydumuydu irkilir falan.E yaban ellerde de artik bayram falan kalmiyor.Tek kiskandigim Turkiye'de aile ve arkadaslar yan gelip yatiyorken burda ise gelmek.Kafa iznini dusunsem iyiymis bugun :)

yenal said...

iyi bayramlar duygucum :) büyük ihtiyacı çekiyorsan biz senin büyüğünüz, ellerimizi de yıkadık, çocuk da yok.

Demet said...

Duygucum iyi bayramlar, festival oncesi vaktin olursa bize de beklerim, bayramlasiriz, kolonya bile var evde :)

Dudu said...

Colorful; E ama ben senin blog'a erisemiyorum. Yaban eller filan merak ettim :)

Yenal; Cuma diner? Cmt lunch? Sec begen al!

Demet; Eren henuz yurumuyor di mi, bize de bekleriz :))) Benim de var kolonya, mendil bile var, Eren'e mendil veririm :D

b. said...

:) kafa izni guzelmis cok!

beste said...

sana bayram zati:=) iyi bayramlar

Dudu said...

b. ; guzeldi ama tabii ki yetmedi :)

beste; aman bayramlar sikici yaa her gun bayram olmasin nolur :))

Colorful said...

Blog hala olgunlasmayi bekliyor gunyuzune cikabilmek icin :P
Yaban eli sorarsan Norvec'te bir Turk bir Ingiliz olarak yasiyoruz :)

 
view sourceprint? 01 09 10