Sunday, October 14, 2012

Donald Duck + Cirkin dolap = DIY

Evim evim guzel evim.
Evi gorseniz sirk gibi, rengarenk yani tam benim sevdigim gibi. Cirkin renkli de bir tv dolabimiz vardi. Ananemizin mirasi, yokluk zamaninda rengini miktir edip, alip kullanmaya basladigimiz cirkin kahverengi bir dolap. Nasi cirkin bi dolap ama yani rengi berbat, ic karartici. Dolabi aklinda tut. Bi de evde surekli cogalan, yigin haline gelmis Donald Duck dergileri var. Icindeki cocugu besleyen beyimin tutkusu. Bu dergileri boyle eskicilerden filan 50'li paketlerle aliyor, okuyor da okuyor, bayiliyor.
Dolap cirkin, ev dergi dolu, genler de malum anneden. Hic bulasmadiysa da azicik bulasmistir di mi ama? Hangi blog oldugunu valla hatirlayamadim cok arandim ama bulamadim. Iste bi blog'da gormustum boyle eski dergilerle esya kaplamislardi ve tabii hemen ampuller yandi. Hadi oyle mi yapsak boyle mi olsa, tutkal mi olur ne olur derken gecen pazar gunu oturduk sanki baska hic isimiz gucumuz yokmus gibi basladik en buyuk DIY projemize. Blogger olup da DIY projesi yazmayanin blog'u siliniyormus zaten duydunuz mu?
Ben kolayciyim, bana kalsa dergileri sayfa sayfa da yaptistiradabilirdim Sevgili beyim detayci, dizaynci, sekilci. Olmaz dedi bana minik minik kestirdi o butun sayfalari. Sonra da tutkalla yapistirdik hepsini rastgele dolaba. Internette arastirdiniz mi su koyun filan diyorlar ama biz su koymadik, tutkali oyle surduk. 24 saat bekledik vernik surmek icin. Vernigi surunce de bi 24 saat bekleyip bi 2. kat daha verdik gectik. Niye 2 kat vernik gectik hicbir fikrim yok. Ben o noktada artik daralmis, bunalmis, ilgimi kaybetmistim. Ev yeterince cingil cingil, o da parlamasin diye mat vernik kullandik. Uzmanmisim gibi konusuyorum sanki de alakasi yok, sifir bilgiyle, deneme yanilma yoluyla yaptik ogrendik. Cekmecelerin tutma yerlerini evde boya olmadigi icin, evde bolca olan kirmizi bozulmaya baslamis bir ojeyle boyadim. Kirmizi degil de koyu bi renk oldu hatta fotografta kahverengi cikmis ama degil. (Kahverengi nefretim anlasildi di mi?) Al sana iste DIY projesi. Annem benimle gurur duyuyor. Aferin kizim aferin, ayni anasinin kizi dedi.
Ay bu ne yaa cocuk dolabi gibi diyebilirsiniz. Zaten bizim banyoyu yapan usta da "cocuk banyosu gibi yaptilar ya rezil ettiler ne o oyle rengarenk" demis arkamizdan. Seviyorum be iste o cocuk renklerini ben.
Buyrun bakin bakalim. Nasil olmus?





18 comments:

coletté said...

Bu mu acemi işi? Kuzum sizden korkulur şahane bir ekipsiniz siz ...

Sakın kaybetme içindeki çocuğu ,büyümesine izin verme. Etraf iç karartıcı "Gamlı Baykuş"kaynıyor.
Benim içimi açtı bu dolap ve hatta ilham verdi.
Ellerinize emeğinize sağlık!

Sıcak güneşli İzmir'den Amsterdam'a kucak kucak selamlar!

Dudu said...

Colette; Cok tesekkurler. Sizin yaptiklarinizin yaninda bu hicbir sey canim :)

plndrkn said...

Bence cok seker olmuş güle güle kullanın :) bu yöntemi gördüğün blog Stil Direktörü olabilir, o yapmıştı bir kaç ay evvel ;) bir de banyoyu merak ettim ben :))

Dudu said...

Plndrkn; Tesekkur ederim. Simdi baktim ama yok o degil. Onunkiler de cok guzel olmus ve daha zor bir sey yapmis o. Banyo da iste cocuk banyosu :))

b. said...

Super olmus, bayildim!!!

Demet said...

Duygu muttesem olmus, bayildim, annenin genler hakkini vermis sende :)

Dudu said...

B.'; Tesekkur ederim. Barbie kapli bi tane de senin bidiga olur bak :))


Demet; Tesekkurler! Annemi mahcup etmeyeyim diye ugrasiyorum iste ":)

Gulcin said...

harika!
resmen harika olmus.
Hatta dusundum bizim evde nereye yapilabilir bu diye :)
dergimiz de yok bizim Duygu bize bir dergi bir de dolap verir misiniz?
Ya da hadi siz yapiverin eliniz de alismiz biz Rotterdama getiririz :)
elinize saglik muthis :)

Dudu said...

Gulcin; hadi soyle anlasalim; dergiler benden e fikir de bendendi zaten. dolap ve iscilik de senden olsun. rotterdam'a da ben kendim gelirim bakarim nasil olmus diye :))

Gulcin said...

tuh ya cok mantikli bir oneriyle geldin olmadi simdi :)

Anonymous said...

suuuuper olmuuuss, ben de cok seviyorum donald dergisini, tek anlayabildigim dutch dergi :) ben size misafirlige gelirsem tv dolabinin onune yatip saatlerce dolabinizi okurum yanniz! :))

berna

Dudu said...

hahaha tam da kaloriferin onunde miril miril uyursun artik.

 Stil Direktörü  said...

Dudu aynen sabır işi ya deli işi hatta .) Seninki de çok güzel olmuş canım. Çok tşkler sevgiler.

 Stil Direktörü  said...

Bu arada Amsterdam benim 2. memleket blogda 200 den fazla yazım var WTC'de şirketim varda yılda 8 9 defa geliyorum hatta Kasım'da geliyorum bakarsın kahve içeriz yaz bana sevgiler

Dudu said...

Stil Direktoru; Biliyorum, okudum bazi yazilarini. Dolayli olarak Cemal ve Burcu'yu taniyorum hatta, fotograflarini gorunce sasirmistim :)
Gorusuruz umarim.

Anonymous said...

Ohaaa Ikea bile daha iyisini yapamaz !
Ashley

Dudu said...

ashley'
tabii ki yapamaz, nerde onlarda o kadar bol zaman :)

Red Riding Hood said...

Bravo Dudu'cum :) Bu postuna sessiz kalamazdım,harikasınız !

 
view sourceprint? 01 09 10