Friday, December 28, 2012

Sari saclarin bitlenirse sorumlusu Hollanda olsun!

Yabanci bir ulkede yasamaya hazirlanirken, yasarken kafalari en mesgul eden seylerden biri de burokratik islemler. Dil sinavi, oturum izni, basvuru ve sureci, yenilemeler derken bir yigin prosedur var. Hollanda'da bu isler oldukca detayli ve kati. Ben buraya gelirken. oturum iznine basvurabilmek icin bile once bir sinava girmek gerekiyordu. Ancak o sinavi gecip oturum icin basvuru yapabilmistim.
Bu donem yine bu burokratik islemlerle ilgilenmem gerekti. Bir kurtulamadin gittin sen de bu hollandaca sinavlarindan ama hadi bi gayret bunu da halledersin'lerle giristim, halledebildim mi henuz bilmiyorum. Simdi sonucu bekleme zamani. Butun sinav materyallerini (kitap haric) cope attim.
Benim anlatmak istedigim bugun o sinavdaki bizlerin hali, eve gelince simdi dusundukce beni sinir eden davranis.
Bekleme salonunda herkes bir kosede son kez sorulara bakiyor, kitabini okuyor. Benim telefonum cekmiyor, Tinus'a "Cok heyecanliyim cisim geldi" diyemiyorum,  sorulara bakamiyorum zaten kusacagim artik. Etraftaki hollandaca yazilari okuyorum, bir kelime bir kelimedir. Ve tabii etraf sinava girmeye gelen EU uyesi olmayan ulke insanlariyla dolu. Salvarlisi, sariklisi, Hollandali sevgilisiyle elele oturani, ukala expat'i da. Hah simdi! Ben kulak misafiriyim, bosum ya zaten etrafa bakiniyorum. Kizimiz hamile... Arkadasi onayliyor; "burada dogum mu yapilir yahu cok iyi ettin burada yapmamakla. En iyisi!" ve devam eden bir suru Hollanda'ya bok atmalar. Eee sey pardon? Ya dogru aslinda biz hem bok atiyoruz hem de o'nlardan biri olmak icin o kagit parcalarina mecburuz ama is kotuleyeme gelince bizden iyisi yok. Unutmusum. "Sinavda kulaklik kullancakmisiz, iyyyggg onlarin pis kulakliklarini kullanacakmisiz" diyor... Sonra oburu de "aayhh evet yaaa pis pis! Eve gidince hemen yikaniriz biz zaten ben cok huylanirim". Tabii yikan, hatta her gun yikan bak o onemli bir sey, ama bu asagilamak, oyk'lemek niye? Zaten korkma; boyali saca bit gelmez derler. Diplerine de bakilirsa senin sari saclarina bit biraz zor gelir!
Tam da sinav salonuna girerken, goz kontagi kurdugum tatlica bir bayan basvuru belgeme bakiyor. "Aaa kontrol ettirmemissin, hemen yaptir" diyor yardimci oluyor.  Bu obur cok bilmis, cok kibar, cok titiz hanim da yaptirmamis. Ben onden o arkadan giseye gidiyoruz. Ben bariz sekil ondeyim. Onumde de 2 kisi var, mesafeli durmusum. Bu hanim gelip onume geciyor. Ohmm ohhmm! Bidir bidir bir seyler konusuyor! Hay Allah kapi da disardan acilmiyor, nasil girecegiz iceri? Sorun olmaz diyorum, hallederiz yardimci olurlar. Ufak, kibar bir hamleyle kendimi one cikarip, usulca "Bak cok onemli degil yani hepitopu 50 sn'lik is ama ben ondeyim, hadi arkama gec, sira diye bir sey var medeniyette" sinyali cakiyorum. Umursamiyor canim benim oyle kibar ki... Sira bana daha dogrusu bize gelince ikimiz de ilerliyoruz ve bu hanim hemen onden kagidini uzatiyor. Gisedeki gorevli bana bakiyor "hanginiz?" manasinda, gulumsuyorum. Goz gore gore, uzerime basa basa, eze eze bunu yapiyor. Sonra da paldir kuldur kapiyi actirip, arkasina bile bakmadan kapiyi kapatip gidiyor. E peki oldu! Minik seyler bunlar ama aksi gibi onemliler de.
Iste sonra da bize bu sinavlarda soyle sorular soruyorlar; bahcede komsunu mini etekli gordun ne yaparsin? bankaya gittin sira var ne yaparsin? evlenmeden yasamak legal midir ne dersin?. Sonra da biz (kesinlikle ben de) cok kiziyoruz. "Ya ne sacma sorular, bizi nereden geldik saniyorlar" diyoruz. Sonra iste ben bugunku gibi anliyorum ki (yine), nereden geldigin, ne egitim aldigin, expat misin, it'ci misin, bilmem ne bankasinda bankacisi misin hic fark etmiyor hayatim! Cunku o "ben expat'im, yuksek egitimli gocmenim" diyen kisi bir bakmissin seni bir sirada ezmis gecmis. Gecsin napalim hadi ben aliskinim da iste bunu bir baskasina yapinca o bi baskasi da bizim hakkimizda negatif konusunca, uzulup bozulmayalim; Aman yaaa bunlar da bizi hic sevmiyorlar demeyelim. Cunku; sizi ben de sevmiyorum.

3 comments:

Rana said...

Ben de es durumundan Belcika'ya tasinmis biri olarak yazdiklarin cok tanidik geldi...
Sorduklari sorulara da inanamiyorum, esime de soyledim "Gercek mi o sorular?" dedi.
Umarim tum sinavlari gecip artik bunlardan kurtulmussundur.

Dudu said...

Merhaba Rana; Gectim sinavi, burokratik islem kisimlari kaldi. Sorular cidden abuk ama iste her yerden her turlu insan giriyor bu sinavlara diye avutuyorum ben kendimi :)

Anonymous said...

dayak yiycen sen gene yaa kanka... ahahaha

 
view sourceprint? 01 09 10