Monday, December 17, 2012

yemek bloglari?

Bir hata ettim, alkolun de etkisiyle "heeeyyyt! 2013 itibariyle haftada 2 kere yok yok hatta haftada 3 kere yoook hadi 2 olsun! Haftada 2 kere aksam yemegini ben yapacagim" dedim. Derken kendi sesimi duydum, kivirmaya, yalanlamaya, "saka be saka" demeye calistim ama olmadi. 4 senenin sonunda kendi basimi yedim, yemek yapmaya soz verdim. "Oh lan karidaki keyfe bak 4 sene yaymis yatmis simdi iyi ki bi 2 aksam yemek yapacak" diyen cikar, olur normaldir ben de derdim de gecelim bunlari. Bana tariflerle daha dogrusu takip ettiginiz, yazdiginiz yemek bloglariyla gelin. Uzun uzun marine edip bekleme, mayalayip bekleme, sabah hazirla aksama pisir ye ve abuk sabuk bulunmayan icerikleri olan, matematik problemi gibi zor olcekli yemek tarifleriyle gelmeyin.  Zor da olmasin, uzun sure tencere basinda karistirmali da olmasin kolum agriyor hemen alismamisim. Her seyi icine at, koy pissin gibi tarifler olabilir. Sogan dogramali, maydanoz dereotu kesmeli de olmasin. 4 kisilik tarifler olsun cunku anlasmaya gore eger o yemek yaptigim aksam fazla yapmis olursam ve bir sonraki aksam da yiyeceksek o benim 2. yemek yaptigim aksam olarak sayilacak.
1 tencere nohut yanina pilav yapsam, 1 hafta yesek 3 haftami kurtarabilirim aslinda!



10 comments:

Deniz said...

Hic yemek bloglarina bulasma bence. AH dergisi, web sitesi en yakin arkadasin olsun. Hem hizli, hem malzemeleri bulma endisen yok.

Turkce okudugun tarifleri buraya adapte etmekle ugrasacagin vakte yazik zira.

Bunu derken sevgili arkadasim Muge'nin blogunu tenzih ederim tabii, ona bir bak. obursincap.blogspot.com

Biraz gelisince, her gun yemek yapacagin gercegine alisinca bloglardan adaptasyona girersin.

Bir de yemek blogundan tarifinden evvel tam bir dolap - kiler- malzeme kontrolu daha kolaylastiracak isini.

Dudu said...

Deniz;
Haklisin, iyi fikir! Hele de kiler kontrolunde. Dedigin gibi yapacagim. Her gun yemek yapacaksin deme ya lanetleme beni lutfen :))

Deniz said...

Sekerim bir noktadan sonra bir hosuna gidecek, iki ne kadar daha saglikli beslendigini, ne kadar daha ucuz oldugunu farkedeceksin. Kendine guvenin geldikce hic koymayacak. Ama kendini bastan zorlama, once tarif cesitliliginden cok uretimin kolaylasmasi, saklamnin kolaylasmasi gibi seylere odaklan. Kendine el acmasi kol boregi gibi bir hedef koyarsan hemen cayarsin, kofte, corba sebze yemegi ile basla.

bak burda yillardir bu ise epey kendini adamis insanlarin deneyimleri var: http://obursincap.blogspot.nl/2012/09/buzluk.html

Dudu said...

Deniz; Hadi bakalim insallah dedigin gibi olur ben de o gunleri, mutlulugunu yasarim. Bu dedigin blog'a bakacagim. Bak bu da benim bi arkadasimin ve fena degil kolay tarifler var arada bir deniyorum :)

http://inmyredkitchen.com/

Gulcin said...

ben pembekekik.blogspot.com ile cok mutluyum Dudu.
Kendisinin de kizi hollandada oldugundan pratik tarifler de veriyor:)
Ama keyifli yemek yapmak be, bence sen de seveceksin:)

Dudu said...

Gulcin; Tesekkurler. Buna da bakacagim :)

beste said...

sen benim blogum varkene baska blogalarla flort edersin ha:) hmm madem Mindfullness grdi yasamina Espe Brown'inda girme zamani gelmis . Mutfak terapi alanidir baska turlu yaklasirsan icinde cikmak istemeybilirsin sevdiklerin kendin icin en guzel besinleri en lezzetli haliyle hazirlamak, kesme, dograma, koklamanin buysu. olmadi dersen maydanozlari donmus satiyorlar direk yemek ustune serpeliyorsun canimcim:)

Dudu said...

Beste; Simdiye kadar sende gorup "mutlaka yapacagim" dediklerimin haddi hesabi yok sen de biliyorsun. Bir kere bile yapmadim :))) Hemen bakiyorum filme!

Zeynep said...

Dudu, o Ebru Salli sallaginin bir guzel kitabi var inanamazsin. Gonul Candas bereketli olsun da bildigin anne tarifleri. Onu gec ben sana yazayim kader arkadasim, hazir paket yesillikleri alip aciyorsun, ustune bir domates, icinde yoksa iki havuc, biraz salatalik, biraz peynir dogruyorsun. Emantel ya da gauda iyi gidiyor. Ben elma veya mandalina da dogruyorum. Zeytinyagi ve balzamik sirke dok. Tuz ve varsa lemon pepper oldu bitti yemek. Alexander bayiliyor buna mesela. Ecnebi kocanin faydalari sanirim. Baska bir aksam koy tencereye buldugun tum sebzeleri bir avuc mercimek falan kaynak. Uzetine azcik sut ve iki kasik zeytinyagi ekleyip biraz daha hasla. Sonra el blenderi ile cirp super saglikli bir corba. Baslangic icin kolay ve saglikli. Denize katiliyorum zamanla cok seviyorsun ve komplike seyler de yapmaya basliyorsun. Bir de turk mantigi yemekler cok kolay. Sogan, salca, ki ben salca yerine tomaten mark koyuyorum, uzerine artik ne sebzen varsa koy biraz da su pissin. Hepsinin manyigi ayni. Ya da firinda tepsiye tavuk patates koy pisir. Zamanla sos da eklersin.

Dudu said...

Zeynep; Evet bu dediklerini ben de yapiyorum genelde de iste ne ileri ne geri :)) Azicik gelistirelim kendimizi. Deniz'in yolunu izleyecegim :)

 
view sourceprint? 01 09 10