Wednesday, January 23, 2013

Kandillerden bir kandil

Kandilleri ayirdedebildigimden degil ama her Mevlid Kandili ayni sey aklima gelir.
Mevlid Kandili oldugunu da soyle anliyorum; olay New York'taki ilk haftalarimda gecmisti. Ben NY'a 27 Subat mi ne oyle bir zamanda gittigime gore herhalde bu kandil o kandil diyorum. Ama yazarken simdi kendimle celistim. Kandiller cok sik olan seyler. Hani ben her yil one geliyor, gele gele iste simdi de bu zamana mi denk geldi diyorum ama belki de degil. Ama o zaman da Hz. Muhammed'in dogum gunuydu ve Twitter'da gordugun kadariyla bugun de oyle. Neyseeeeeee......
Sonucta bu olay bir kandil gecesi ve Hz. Muhammed'in dogum gunu olan bir kandil gecesinde geciyor.
Ben NY'a gittim. Ailenin evine varir varmaz, aksam yemekten sonra bir telefon geldi. Ben o anda "bi daha olsem Turkce duymam herhalde Allahim ben ne bok yedim?" derken telefonda bir kiz Turkce, sevimli sevimli "hos geldiiiiiiiiiiiiiin! sabah bana kahvaltiya gel ben hemen senin arka sokaginda oturuyorum" dedi. Megerse ayni community'deymisiz, boyle mahalleye yeni kizlar dusmeden once de herkese bilgileri geliyormus. Bu kiz da iste Turk gorunce hemen atlamis, basina gelecekleri bilmeden.
Kiz seker, kiz tatli, akilli biraz fazla hirsli. Bir de sevgilisi var, Turk. Anlattiklari karsisinda ben "Sen manyak misin nasil hala bu cocukla birliktesin? Hem de NY'da!!! Manyak misin niye buna takildin kaldin?" diyorum. Herif bagnaz, herif tutucu, herif kisitliyor. Kiz disari filan cikamiyor, arka sokaga bize gelemiyor mesela aksamlari. Gece disari cikamiyor. Bir suru boyle tipik, amele Turk erkegi ozellikleri var. Kiz da bana aciliyor, "aslinda ayrilmak istiyorum da cesaretim yok. Tehdit ediyor beni" diyor. Hic gelemem boyle seylere, deliririm. Veriyorum gazi. Korkma diyorum hicbir sey yapamaz diyorum. Ayril gitsin diyorum. Bak ben yanindayim diyorum. Kotu gun dostuyum ya 2 gundur tanidigim kizin. 2 gun filan ama yani anlastik da kizla, agda filan yapiyoruz biyiklarimizi kaslarimizi aliyoruz. Buyuk de bir grubumuz var cok uluslu, her sey cok yolunda o her ne kadar cilgin NY gece eglencelerimize gelemeyip ertesi gun ben ogururken benden dinlemeye calissa da.... iyi gidiyor yani. Hep de birileriyle oldugumuz icin Turkce de cok konusamiyoruz, icim de rahat.
Neyse iste bir gece beraber sahile gidelim diyor. (ya bak demek havalar guzeldi acaba baska kandil miydi? neyse iste bir kandil) Coney Island'a, sevgilim de gelecek filan dedi bu. Sevgili, bu ezik kiz, sevgilinin kendinden beter bi arkadasi (Allahim ben nelere tahammul etmisim) ve ben. Giderken yolda bira, Smirnoff Ice, cips dolduruyoruz. Tam oturduk iciyoruz, cheers, serefe ve aaaa bu cocuklar bi anda bir uzulduler bir mahvoldular. Offfff'lamalar Poofff'lamalar nerdeyse gidip baslarini kayalara vuracaklar. "Yaaaa bugun kandildi nasil unuttuk icemeyiz tuh ya napicaz ictik de simdi. Sevgili peygamberimizin dogum gunu bugun cok fena napicaz?" diyorlar. Lan duduk madem o kadar onem veriyorsun unutma!!!!! Ben de gayet olayi geceyi kurtarmaya calisan biri olarak sisemi kaldirarak "Eeee gencler napalim oldu bir kere! Hadi o zaman Happy Birthday Muhammeeeeed" dedim. Nasil bir sessizlik oldu biliyor musun? Cit cikmiyor! Dalgalar bile sustu! Hic hoslarina gitmedi. Bizim ezik kiz bana bakis atti "naaaappttttinnnnn?" der gibi. Gece orada bitti. Samimiyetsiz iki sohbet ve kalktik eve donduk.
Sonra bu kiz yavas yavas ortaliktan kaybolmaya, telefonlarima cevap ver(e)memeye basladi. O guzelim arkadas grubundan da soyutladi kendini, ben tabii devam. Sonra bir kiza soylemis "Okuz sevgilimm gorusmeme izin vermiyor. Dudu boyle boyle bir espri yapti, dinimize saygi gostermedi. Bizde cok onemlidir, Duygu buraya gelip dinini unuttu" demis. hahahahahhahahhhah hala guluyorum bak! Sanane be benim dinimden ve eger yobaz sevgilin madem o kadar onemsiyordu unutmasaydi aksam olmus yeni hatirliyor. Lok lok icmeseydi biralari! Icmis icmis sonunda da aaaaa dogum gunu. Sonra da ben oldum gunahkar. Hadi ordan manyak! Zaten bu ezik kiz sevgilisine benim ona ayrilmasi icin gaz verdigimi de soylemis :))) Soyle soyle, kac kere isedigini de soyle! Deli!
1,5 yil ayni mahallede, arka arkaya sokaklarda yasadik ve bir daha hic gorusmedik.
Galiba evlenmisler. Bu aksam napiyorlar acaba? Acaba onlar da beni hatirlamislar midir? Sevgilim seni nasil kurtardim o dinsiz ahlaksiz kizdan demis midir o amele? Acaba o kandil bu kandil miydi? Kandiller tarihleri degisen seyler mi?


7 comments:

b. said...

Aksam aksam guldurdun beni, hem de kandil aksami, ne mubarek bi insansin bak :))

Colorful said...

Offf diyorum su dinler olmasa dunyada hersey nasil guzel gullik gulistanlik olacak diye :) Happy birthday tespitine bayildim ama soylemeden gecemicim :)

Zeynep said...

Aman o gerizekalilardan tez vakit kurtuldugun iyi olmus

Deniz said...

Bir benzeri hikayenin laikcehepeli versiyonunu biz yasamistik Koray'lan. Turklerle olan iliskilerinizde ultra dikkatli olmaya baslamamiz da o olayin tam ertesine raslar.

Bisi diyecem, dun aksam kulaklarinizi cinlattik, Koray da keske ben de tanissam bari onlarla dedi.

Tanistirayim, kaynasalim mi kiz?

Dudu said...

b; kandillerde hayra gecmeyi daha bir onemserim :)

colorful; merciiii

zeynep; yeni dustun bak sen de gurbete dikkatli ol hele de alamanya'da :)

deniz; kaynasalim, tanisalimmm lutfeeeeennnn

cascade said...

süper muhabbet olmuş :) fb da gördüm religion is like a penis deyip işte övünmeyeceksin, hep onu düşünmeyeceksin, ulu orta çıkarmayacaksın vb yazılıydı paylaşayım diye bir dk düşündüm sonra millet alınır malınır diye vazgeçtim...hay bu insanların aklına!

Anonymous said...

allahsiz kitapsiz gunahkar kadin sen kendini ne saniyosun da yaziyosun bunlari. kocana yaranmak icin yazdiklarindan utan o kocan adam seni tez zamanda terkederde kalirsin ortada bak o zaman rabbime nasil siginiyon cehennemde yan serefsiz

 
view sourceprint? 01 09 10