Wednesday, November 6, 2013

Tornavida

Dun aksam camdan bakiyorum.
Kaldirimda, tam da ortada buyuk yuvarlak beyaz bir masa duruyor. Tinus’a gosterirken, yoldan gecen bir araba hemen U donusu yapti. Adamin arabadan cikip yurumesiyle birbirimize bakip ‘Turk’ dedik. Takkeyi gorunce ben zaten emindim. Yavastan yavastan sagdan soldan masayi inceledi, itekledi saglam mi diye bakti. Saglam. Arabasi da minnacik, bagaji acti. Koca masayi sigdirmaya calisti olmadi. Koltuklari yatirdi yine olmadi. O sirada biz, tornavidaya ihtiyaci oldugunu, masayi iki parca yapmasi gerektigini konusuyoruz ve izliyoruz. Amca tabii tornavida cikardi. Basligi vidalara uymadi. Bir hirs masayi yan kapidan sokmayi denedi, olmadi. Tersini cevirdi, yamuk sokmayi denedi yine olmadi. Bu arada saat 9, karanlik ve yagmur yagiyor. Soyle bir etrafa bakindi, hani nerdeyse birini gorse cevrede yardim isteyecek, akil danisacak. Baktik birbirimize, hadi dedim tornavida verelim. Biz de gecen aylarda almisiz daha yeni bir set. Binbir tane basligi var, her seye uyuyor.  Pratik bir sey. Bir 5 dk once de “bak Tinus ben rap sanatcisiyim” demis dans etmis oldugum icin basimda kapusonum var, cami acmis “amcaaaa, amcaaaa” diye bagirdim. Tornavida ister misin amca? : ))) Korka korka cama dogru geldi, anlamadi da ne dedigimi. Korkma uzayli, biz insaniz. Yagmur da deli yagiyor. Tinus indi asagiya, elinde set, amcaya yardim. 24 tane vida varmis. Dondur babam dondur. Amcanin ilk soru “ama o kiz Turk mu? Basi kapali ve seninle mi evli”. Ben kendimi rapci sanirken, ilahi soyleyen bir kizmisim megerse. Masayi ayirdilar veeee masanin yuvarlak kismi yine sigmadi arabaya. Hahhahahahaha! O anda Tinus bir bir konusuyor. Duymuyorum ama adama kesin “gel bizim siginaga koyalim, ne zaman istersen gel al” dedigine oyle eminim ki ve masayi yuklenip yurumeye basliyorlar. Evinde her seyi varmis ama buraya 3 sene once goc eden, daha yeni oturum izni alan, ev sahibi olan arkadasinin hicbir seyi yokmus. Derdi ona vermekmis. Bizim de derdimiz amcaya yardim. Iyilik yap iyilik bul umarim gercek bir sozdur. En sonunda binanin altina gizlemeye karar vermisler, bu aksam gelir alirim demis. Telefon numarasini almis Tinus’un, tesekkure gelecegim demis. Simdi ne zaman zil calsa ki hic calmaz, amca geldi sanacagim. Sonra da bi daha bana “ya sen bu insanlari nerden taniyorsun?” demeyin! 


5 comments:

i am not your freud said...

rap sanatçısı ahahah rapçi diil

Gulcin said...

ben sana diyecek soz bulamiyorum artik :)

Dudu said...

freud; turk sanat muzigi sanatcisi gibi mesela :)

gulcin; turkun turkten baska dostu yoktur gulcin :))

Demet said...

Haha derim ben yine de :))

Dudu said...

Demet; hahaha tabii sanaydi lafim :)

 
view sourceprint? 01 09 10